Crossover segmentinde de işler karışık. Dizel motor ve otomatik şanzıman kombinasyonu çok popüler. 2008'in 1.6 e-HDi motoruyla otomatik şanzıman alınabiliyor. Ama manuel şanzımanlı test aracımız otomatik şanzıman konforuyla değil, Grip Control sistemiyle öne çıkıyor.
Peugeot'nun elektronik çekiş kontrol sistemi olan Grip Control, bütün araçlarında standart olarak sunulmuyor. 2008 ailesinde sadece 1.6 e-HDi motor ve manuel şanzımanla alınabiliyor. Active ve Allure donanımlarında sunulan bu sistem le M+S tipte lastik beraber geliyor. Sürekli değişen yol koşullarından oluşan bir rotanız var ise bu sistem size uygun. Örneğin Kartepe'ye tırmanırken, otoyolda normal çekiş ile ilerleyip, tırmanya başlarken karşınıza çıkabilecek çamurlu zeminden Grip Control'deki uygun özelliği seçerek yolunuza devam edebilirsiniz. Karlı zemine geldiğinizde dairesel kumanda sizin bir hareketinizle sürüş modunu değiştirebilir. Olur da dik bir yamaçta kalkış yaparken aracınız tutunmada sorun yaşarsa ESP'nin devredışı olduğu modla ilerleyebilirsiniz.
Yakıt ekonomisiyle göz dolduran 1.6 e-HDi'ın 230 Nm'lik yüksek torku, ileri 5 vitesli manuelin belirgin vites geçişleri hızlanma tecrübesiyle de keyifli.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer