Dört tekerlekten çekiş sadece arazi kullanımını çağrıştırmıyor. Artık bu tip çekiş sistemleri öncelikle "güven" kavramını aşılıyor. Mokka X'te 1,4 litre 140 HP benzinli, 1,4 litre 152 HP benzinli ve 1,6 litre 136 HP dizel olmak üç farklı motorla AWD sistemi sunuluyor. Bunlar arasında sadece 152 HP'lik olan otomatik şanzıman ile geliyor.
Test aracımız Mokka X Ailesi'nin en güçlüsü. 152 HP'lik 1,4 litre turbo benzinli motor alt devirlerde beklenildiği kadar güçlü hissettirmiyor. Devir yükseltildiginde ataklık geliyor. Bu durum tüketimin de artmasına yol açıyor. 245 Nm'lik torka 2200 d/d ile 4400 d/d arasında ulaşılması bu sonuçta etkili olmuş.
Turbo benzinli motor ve otomatik şanzıman ikilisiyle Mokka X çok atak olmasa da ayağını sürümeden akıcı şekilde ilerleyen bir otomobil karakterine sahip. Motorun 6 ileri vitesli otomatik ile uyumu başarılı. Şanzıman akıcı ve yeteri kadar hızlı vites geçişleri sağlıyor. Sonuçta konforu arttıran otomatik şanzıman ve sürücüsünü zor durumda bırakmayan turbo benzinli motor denklemi kurulmuş.
Moka X'in yarı zamanlı olarak çalışan 4x4 sistemi normal koşullarda aracın önden çekişli olarak ilerlemesini sağlıyor. Tutunma eksikliği yaşanan tekerleklere gücü zaman zaman iletip çekişin kesintisiz olmasını sağlıyor. Bu durumu genellikle sürücü hissetmiyor. Düşük hızlarda gevşek zeminlerde ilerlenirken benzer durum yaşanırsa çekişin arka tekerleklere de iletildiği fark edilebiliyor.
Dört tekerlekten çekiş sisteminin verdiği güven ile birlikte sürücünün isteklerine hızlı cevap veren direksiyon sistemi ve konforu destekleyen süspansiyonla Mokka X'in keyifli bir otomobil olduğunu söyleyebiliriz.
Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan sezer