Küçük sınıftaki otomobillerin, ihtiyaçlara göre doğru tercih edildiğinde çok kullanışlı olduğu gün geçtikçe anlaşılıyor. Daha büyük bir otomobile ihtiyacı olmadığını anlayan tüketiciler, küçük sınıftaki modellerin yıldızını parlatırken, üreticiler de daha fazlasını sunmaya devam ediyor. Yeni Corsa da daha fazlasını sunmak üzere yenilenerek beşinci nesliyle yollara çıktı.
Küçük sınıftaki otomobillerin boyutlarının "küçük" olarak kalması çok önemli. Aksi halde, park ve manevra konularındaki pratikliklerini kaybedip, müşteri kitlesini kompakt sınıfa kaptırabilirler. Bu sebeple ideal oranı yakaladığını düşünen Opel, yeni Corsa'nın boyutlarının selefinden çok farklı olmasını istememiş.
Tasarım konusunda ise Opel Adam ile başlayan modern çizgiler Corsa'ya da şekil vererek daha genç bir görünüm elde edilmiş. Ancak bu farklılık önden çok net hissedilse de profilden ve arkadan bakıldığında yeni nesli ayırt etmek zorlaşıyor. Profil genel olarak her ne kadar aynı kalsa da, Insignia'dan gelen kapı üstlerindeki kırılma çizgileri Corsa için güzel bir detay.
Modernlik sadece dış tasarımla sınırlı kalmamış. Kokpitte de modern çizgiler kendini gösteriyor. Kullanılan malzeme ve işçilik kalitesi küçük sınıfın en iyilerinden. Sade kokpitin elde edilmesinde yeni havalandırma kumandaları ve yeni nesil multimedya sistemi etkili olmuş. Dokunmatik ekranlı multimedya sistemi, tasarımda olduğu gibi gençleri etkileyecek detaylardan.
Boyutların korunmuş olması yaşam alanının arttırılamayacağı anlamına gelmiyor. Kabin içerisindeki yeni düzenlemelerle daha ferah bir yaşam alanı elde edilmiş. Yeni koltuklarla da arkadaki baş ve dize mesafesi biraz iyileştirilmiş.
Tasarım ve donanımdaki yenilikler kadar motor kaputu altındaki değişikliklerle de Corsa'nın rakipleri karşısında güçlenmesi sağlanmış. Test aracımızdaki 1,0 lt'lik 3 silindirli turbo benzinli motor Corsa'ya enerji katan bir yenilik. 3 silindirli güç ünitesinin türünün diğer örneklerindeki gibi gürültülü çalışmaması konfor puanlarını arttırıyor. 115 HP'lik güç ve 170 Nm'lik maksimum tork ise, bu "ufaklığın" canlı olmasını sağlıyor. Gücü ön tekerleklere ileten 6 ileri manuel şanzımanın belirgin vites geçişleri de güçlü motorun keyifl i bir şekilde yönetilmesini sağlıyor.
Ani hızlanma isteklerinde de yeteri kadar seri bir şekilde hızlanmayı bilen Corsa 1.0 Ecotec'in yakıt tüketimine baktığımızda 6,8 lt/100 km'lik ortalama test verisinin makul olduğu görülüyor. Test ölçümlerinde hızlanma ve fren testlerinde verilerin yüksek olmasında 7 derecenin altındaki soğuk havada yaz lastiklerinin takılı olması etkili oldu.
Selefinde olduğu gibi net direksiyon sistemine sahip olan Corsa yeni elektrikli direksiyon sistemiyle yönlendirme isteklerine hızlı cevap veriyor.
Yeniden ayarlanan süspansyon sistemi darbe emişleriyle konforu gözetirken, ani ağırlık değişimlerinde de yeteri kadar çevik olabiliyor. 5 mm alçaltılan ağırlık merkezi ile yol tutuşuna katkı sağlanmış. Corsa mühendisleri iyi olanı korumayı seçmişler.
Sonuç olarak başarılı bir otomobil olan Corsa D'nin iyi yönleri korunup, daha genç ve modern tasarım ve teknolojiler eklenmesi iyi bir sonuç ortaya çıkartmış. 1,0 Ecotec bu otomobile çok yakışsa da, otomatik şanzıman seçeneği olmaması büyük eksiklik.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer