Pulsar'ın tasarımında Qashqai'den önemli miktarda alıntı yapıldığını görüyoruz. Yere yakın bir Qashqai gibi görünen Pulsar da belirgin hatlardan oluşan bir tasarıma sahip. Ön panjurdaki logodan devam eden çizgiler motor kaputu üstünde hareket sağlamış. Kaslı görünüm ön tampondaki çizgilerle devam ettirilmiş. Kapı üstlerindeki çizgilerle profilde de dinamik bir görünüm sağlamış.
Pulsar'ın boyutlarına baktığımızda Qashqai'den 10 mm daha uzun olduğunu görüyoruz. Dingil mesafesi de 54 mm daha fazla. Qashqai'nin yüksekliği 70 mm daha fazlayken, 38 mm daha geniş. Qashqai, 16 litre daha fazla bagaj hacmi sunuyor.
Yüksek omuz çizgisine karşılık tavan çizgisi yüksek tutulmuş. Bu sayede baş mesafesinde oldukça cömert olan Pulsar, geniş cam yüzeylerle de aydınlık bir kabin sunuyor. Kabin içerisinde, arka koltuklarda Qashqai'den daha geniş bir yaşam alanı sunduğu görülüyor. Arka koltuklardaki diz mesafesi sınıfının da en iyileri arasına yerleşiyor. Yüksek tavan ve yüksek konumlu koltuklar sayesinde iniş-binişler de rahat bir şekilde gerçekleşiyor.
Pulsar'ın başarılı bir şehir otomobili olmasında geniş cam yüzeyleri, kompakt boyutları ve 10,2 metrelik dönüş çapı etkili oluyor. Yumuşak direksiyon sistemi de manevralarda kolaylık sağlıyor. Yola çıktığımızda manevralarda kolaylık sağlayan direksiyon sisteminin ani şerit değişimleri ve dönüşlerde yeterli hızda cevap verdiğini görüyoruz. Pulsar'ın Qashqai'ye göre daha alçakta olan ağırlık merkezi daha stabil bir yol tutuş sunmasını sağlıyor. Nissan'ın crossoverlarına alıştığımız için bu sürüş hissi yeni. Yine de Pulsar bir viraj avcısı değil. Buna karşılık kompakt hatchback sınıfında bir süredir olmayan Nissan'ın aksine rakipleri çok çalıştı. Sürüş dinamikleri, konfor ve sürüş güvenliği konsunda kompakt hatchback sınıfında çok iddialı rakipler var. Pulsar bu sınıfın en iyileri arasına yerleşmemiş olsa da iyi bir noktadan başladığını söyleyebiliriz.
Pulsar'ın motor seçeneklerini 1,2 litre turbo benzinli ve 1,5 litre turbo dizel oluşturuyor. Otomatik şanzıman da sadece 1.2 DIG-T ile alınabiliyor. Nissan'da X-Tronic olarak adlandırılan CVT otomatik şanzıman yapısı gereği konforu arttırıyor. Ancak ani hızlanma isteklerinde gaz pedalına tam olarak basıldığında motor devri olabildiğince yüksekte kalıp aracı hızlandırmaya çalışıyor. Bu da motor gürültüsünün artmasına yol açıyor. Bu tür bir durumda manuel olarak da şanzımanı yönetip, belirlenmiş vites oranlarında kilitlenmesini sağlayıp, dişlili bir şanzıman gibi kullanmak mümkün. Turbo sayesinde alt devirlerin canlı olması sayesinde manuel kullanımda performans çok düşmeden gürültü konforu arttırılabiliyor. Ancak 12,7 saniyelik fabrika verisi ve 12,9 saniyelik test verisine baktığımızda Pulsar 1.2 DIG-T X-Tronic'in ailenin en hızlısı olmadığını görüyoruz. Daha iyi bir hızlanma isteniliyorsa fabrika verilerine göre 2 saniye daha hızlı olan manuel şanzımanlı 1.2 DIGT'ye yönelmek gerekiyor.
115 HP'lik turbo benzinli motor şehir içi kullanımında yeterli hızlanma verileri sağlıyor. Yüksek hızlara çıkma konusunda ise çok istekli değil. Konu yakıt ekonomisine geldiğinde ise, işte o zaman 1.2 DIG-T parlıyor. Ortalama 6,6 lt/100 km'lik test tüketimi oldukça ekonomik.
Pulsar'ın fiyat listesi incelendiğinde manuel şanzımanla 59.900 TL, otomatik şanzımanla 66.900 TL'den başlayan fiyatları görüyoruz. Megane HB 1.2 TCe manuel şanzımanla 67.650 TL ile satılıyor. Benzinli motorda otomatik şanzıman seçeneği ise yok. Peugeot 308 1.2 PureTech 63.290 TL'den başlayan fiyata sahip. Otomatik şanzımanlı, 1,2 litre 130 HP'lik 308 ise 77.290 TL'den satılıyor. Auris 1.33 54.400 TL, otomatik şanzımanlı 1.6 ise 71.150 TL'ye satılıyor. Leon 1.2 TSI 58.700 TL, DSG farkıyla ise 64.700 TL'den satılıyor. Bu fiyatlara göre Pulsar fiyat konusunda makul diyebiliriz.
Pulsar, Nissan'ın imajını ve rekabet gücünü etkileyecek bir model. Geniş ve fonksiyonel kabini, ekonomik benzinli motor ve otomatik şanzıman ikilisiyle de sınıfında iddialı bir konuma yerleşiyor. Dinamik değil kullanışlı otomobil arayanlar için uygun bir model.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer