otohaber_logo
MULTIMEDYA
Test: Nissan Navara 2.3 dCi 4x4 AT
Test: Nissan Navara 2.3 dCi 4x4 AT
1 / 8

Test: Nissan Navara 2.3 dCi 4x4 AT

Test: Nissan Navara 2.3 dCi 4x4 AT

Pikap sınıfında önemli bir oyuncu olan Nissan’nın Navara ismini Türkiye’de 2004 yılından beri tanıyoruz. Yeni nesliyle yollara çıkan Navara, sadece ağır arazi ve iş koşulları için üretilmiş bir araç olmayıp, hobileri için pikap kullananları daha fazla memnun edecek. Selefine göre daha modern görünen Navara’nın içerisinde de Nissan’ın crossover modellerinin esintisi hissediliyor.

2 / 8

Test: Nissan Navara 2.3 dCi 4x4 AT

Test: Nissan Navara 2.3 dCi 4x4 AT

Kabininde bir pikaptan çok crossover gibi hissettiren Navara, Quashqai’den tanıdığımız direksiyon simidiyle ergonomisini güçlendirmiş. Konsolun ortasındaki dokunmatik multimedya ekranı da Nissan’ın crossover ailesinden tanıdığımız bir sistem. Bunun gibi detaylar Navara’nın fonskiyonelliğini ve ergonomisini arttırmış. Ön koltuklar yeteri kadar geniş ve konforlu. Arka koltuklar ise biraz daha sarsıntılı bir yolculuğu daha dar bir alanda yapılmasını gerektiriyor.

3 / 8

Test: Nissan Navara 2.3 dCi 4x4 AT

Test: Nissan Navara 2.3 dCi 4x4 AT

Konforlu bir sürüş tecrübesi yaşatan pikapın, en güçlü seçeneği bizim konuğumuzdu. Test aracımız, 2,3 litrelik turbo dizel motor ve 7 ileri vitesle Navara, 4x4 çekiş sistemine sahip. 190 HP’lik motor rakipleri arasında en fazla güç üreteni. 1500 d/d’de ulaşılan 450 Nm’lik maksimum torku ile alt devirlerden itibaren akıcı bir şekilde hızlanan Navara, pikaptan çok bir crossover gibi hızlanıyor. Dizel gürültüsü ve sarsıntısı, Navara’nın bir şehir aracı olmaktan çok arazi aracı olduğunu hissettiriyor. Hızlanma konusunda ise oldukça istekli. Ortalama yakıt tüketimine baktığımızda 8,0 litrelik tüketim ekonomik. Akıcı ve sarsıntısız vites geçişleri de hem tüketim hem de hızlanma konularında önemli bir destekçi.

4 / 8

Test: Nissan Navara 2.3 dCi 4x4 AT

Test: Nissan Navara 2.3 dCi 4x4 AT

Arazi koşullarında başarılı olmak için Navara’nın geçmişten gelen offroad ruhu korunmuşa benziyor. Navara 4x4, arkadan itişli versiyona göre 35 mm daha yüksek. Test aracımız ise arazi konusunda iddialı olan 4x4 versiyonu. Normal şartlarda 4x2 ile arkadan itişli konumda ilerleyebilen Navara’nın dairesel kumandasıyla 4x4 aktarmada H ve Lo seçenekleri de pratik bir şekilde kullanılabiliyor. Bu modlar yol koşulları zorlaştığında kullanılmalı. Arkadan itişli konumda, kaygan zeminde aracın savrulmaması için elektronik yardımcılar devreye giriyor. Arka akstaki elektronik kontrollü kilitli diferansiyel kilidi de güvenliği arttırıyor. Araç kayma eğilimi gösterdiğinde sert direksiyon ile tekrar toparlamak zahmet verdiği için ESP’yi mecbur kalınmadığı müddetçe devre dışı bırakmamak daha doğru olacaktır. Sert direksiyon sistemiyle konfordan puan kaybeden araç, süspansiyon sistemiyle puan topluyor.

5 / 8

Test: Nissan Navara 2.3 dCi 4x4 AT

Test: Nissan Navara 2.3 dCi 4x4 AT

Pikap sınıfında daha fazla yük taşıyabilmek adını, konfordan ödün veren, arkada makas sistemli süspansiyon kullanılırken, Navara’da 5 noktadan bağlantılı helozan yaylı arka aks kullanılmış. Bu da süspansiyon konforunu sınıf standartlarına göre arttırmasını sağlamış. Bu sisteme rağmen yükleme kapasitesiyle de çok cömert olabilmiş: 1006 kg.

6 / 8

Test: Nissan Navara 2.3 dCi 4x4 AT

Test: Nissan Navara 2.3 dCi 4x4 AT

Rakipleriyle karşılaştırıldığında L200’ün 30 derece, Hilux’ın 31 derece olan yaklaşma açısı karşılığında Navara 32,2 derece gibi üstün bir değer sunuyor. L200’ün 205 mm’lik yerden yüksekliği karşısında Navara 230 mm ile üstün geliyor. Hilux, 286 mm’lik yerden yüksekliği Navara’ya göre avantaj sağlıyor. Neredeyse bütün rakipleri yenilenen Navara’nın karşısında, zengin donanımlı, arazi ve konfor yetenekleri gelişmiş güçlü rakipleri var. Ama o da bu konularda çok başarılı.

 

Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer

7 / 8

Test: Nissan Navara 2.3 dCi 4x4 AT

Test: Nissan Navara 2.3 dCi 4x4 AT

8 / 8

Test: Nissan Navara 2.3 dCi 4x4 AT

Test: Nissan Navara 2.3 dCi 4x4 AT

Diğer Haberler