Test: Mercedes GLC 250 4MATIC
SUV sınıfıyla ilgilenenlerin çoğu prestij ve güvenlik hissine öncelik tanıyor. Bu durumda beklentileri karşılamak için SUV tasarımlarında daha dinamik ve daha ergonomik karoserler üretiliyor. Mercedes’in de bu beklentileri karşılamak için orta sınıft a bir değişikliğe ihtiyacı vardı.Çok geleneksel görünen GLK yerine daha modern ve dinamik bir SUV ihtiyacı duyan üretici, model ismini ve tasarımı yenileyerek işe koyuldu.
Test: Mercedes GLC 250 4MATIC
GLC’nin Mercedes için yeni bir model ismi olmasının yanısıra tasarımı da başlı başına bir yenilik sağlıyor. Yerini aldığı GLK Serisi’ne göre daha akıcı ve yumuşak çizgilerle şekillenmiş. A ve C sütunları daha eğimli tasarlanarak sportif görünüm elde edilmiş. Selefinden 30 mm daha alçak olan GLC bu sayede daha dinamik hissettiriyor. Ancak SUV sınıfında yükseklik önemli. Neyse ki toplam yükseklikteki bu azalma, kabin içinin akıllıca tasarımı sayesinde baş mesafesinden çalmamış.
Test: Mercedes GLC 250 4MATIC
Selefinden 50 mm daha geniş olan karoser bu sayede daha güçlü görünüyor. GLK’dan 120 mm daha uzun olan GLC’nin dingil mesafesi de 118 mm arttırılmış. Daha uzun karoser ve dingil mesafesi yaşam ve yükleme alanlarında da artış elde edilmesini sağlamış.
Test: Mercedes GLC 250 4MATIC
Bagajdaki 55 litrelik hacim artışı önemli bir fark yaratıyor. Tasarım ve boyutlardaki farklar GLK’yı unutturacak türde. Bu farkı sadece karoserin dışında değil, içinde de bulacağımızı umarak kapıları açıyoruz. Önce arka koltuklara oturuyoruz. Baş ve diz mesafesi yeterli seviyede. BMW X3 gibi dişli bir rakibi olan GLC’nin bu konulara dikkat ettiği fark ediliyor. Daha ulaşılabilir fiyatlı olması istenilen GLC test aracının donanımında deri döşeme bulunmuyor. Bu, konforda azalmaya sebep olmasa da kalite algısından ödün verilmesine yol açmış. Neredeyse standart pakete yakın olan test aracında opsiyonel olarak; iç aydınlatma paketi, geri görüş kamerası, elektrikli bagaj kapağı, ayna paketi ve çarpışma önleme yardımcısı gibi donanımlar eklenmiş. Yaya koruma sistemi, çift bölgeli klima ve adaptif süspansiyon sistemi gibi donanımlar ise standart listede yer alıyor. Opsiyonel donanımlar arasında tercih edilmemiş xenon far sistemi ise GLC’nin standart olarak halojen farlarla gelmesine yol açmış. Hiçbir donanımın eksikliğini hissetmesek de halojen farların yerine opsiyonel olarak sunulan daha modern ve etkili seçeneğinin kesinlikle tercih edilmesi gerekiyor.
Test: Mercedes GLC 250 4MATIC
Ön koltuklara geçtiğimizde beklediğimiz kalite hissinin arttığını görüyoruz. Parlak siyah renkli kaplama, ön konsolun modern akıcı çizgilerinin ortaya çıkmasını sağlamış. Orta konsolda kullanılan malzeme ve işçilik kalitesi başarılı. Kokpitte düğme karmaşası yaşanmaması da ergonomiyi arttırıyor. Havada asılı gibi duran multimedya ekranı GLC’de de yer alıyor. Ancak dairesel kumanda ile yönetilen multimedya sisteminin hala iyileştirmeye ihtiyacı olduğu da bir gerçek. Kabindeki incelememizi ara verip, yola çıkmaya hazırız. Fiyat listesinde 220 d, 250 ve 350 d seçeneklerini görüyoruz. Model ismine bakıp, 220 d’nin en küçük silindir hacimli motor olduğunu düşünmeyin. 220 d’nin 2143 cc silindir hacimli motoru ve 2987 cc’lik 350d, GLC’nin dizel seçenekleri oluşturuyor. Test aracımız ise 1991 cc’lik silindir hacmiyle fiyat listesinde yer bulan tek benzinli motor. Turbo sayesinde 211 HP güç üreten motor, diğer seçeneklerde olduğu gibi 9 ileri vitesli 9G-Tronic otomatik şanzıman ve 4MATIC isimli dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte sunuluyor.
Test: Mercedes GLC 250 4MATIC
İlk kalkış anından itibaren akıcı bir hızlanma sağlayan GLC 250, 1200 d/d ile 4000 d/d arasında ürettiği 350 Nm’lik tork sayesinde uzun bir devir bandında yüksek çekiş sunuyor. Ara hızlanmalarda da güven veren GLC 250, 9 ileri vitesli otomatik şanzımanın hızlı çalışma karakterinin avantajını kullanıyor. Neredeyse kompakt sınıft aki bir spor otomobil gibi atak olabilen GLC 250’nin istenildiğinde makul yakıt tüketimi sunması da onun bir diğer güçlü yönü. 8,2 lt/100 km’lik ortalama test tüketimi bir ekonomi mucizesi değil. Ama performans ve ağırlık göz önünde bulundurulduğunda makul olduğunu söyleyebiliriz. Yumuşak direksiyon sisteminin yönlendirme hassasiyeti sorunsuz. Direksiyonda olduğu gibi süspansiyonda da konfor ön planda tutulmuş. 235/65 R 17 ölçüsündeki lastikler de konfora olumlu katkıda bulunuyor. Yumuşak yapıya rağmen karoser salınımları kontrol altında tutuluyor. Yol tutuş için süspansiyon ve çekiş sistemi iyi çalışıyor.
Test: Mercedes GLC 250 4MATIC
Standart olarak gelen adaptif süspansiyon sistemi ani ağırlık transferleriyle başa çıkmayı iyi biliyor. 4MATIC sistemi gücü en iyi tutunan tekerleğe yönlendiriyor. Tutunma kaybı yaşayanı ise 4ETS sistemi tarafından frenlenerek güç kaybı azaltılıyor. Bunun etkisini özellikle köşe dönüşlerinde görüyoruz.
Test: Mercedes GLC 250 4MATIC
Sonuç olarak GLC, X3 ve Q5’in karşısında artık daha güçlü bir rakip olduğunu gösteriyor. Geniş yaşam ve yükleme alanı, performans verileri onun güçlü yönleri.
Yazı: Koray Kodal / Fotoğraflar: Ersan Sezer
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.