
TEST · Mercedes-Benz GLC 250 d 4MATIC

Dizel motor, otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi ile gelen GLC 250 d 4MATIC, beklenenin üzerindeki performansıyla şaşırtıyor.
TEST · Mercedes-Benz GLC 250 d 4MATIC

GLC, Mercedes’in yeni nesil çizgileriyle şekillenmiş bir SUV. Geniş ve aydınlık yaşam alanı, göz dolduran malzeme ve işçilik kalitesiyle markasının imajını temsil ediyor. Motor çeşitliliğiyle de göz dolduran GLC’nin ekonomisiyle bizi karşılayacağını düşündüğümüz50 d 4MATIC seçeneğini konuk aldık.
TEST · Mercedes-Benz GLC 250 d 4MATIC

Yola çıktığımızda ilk dikkatimizi çeken yumuşak ayarlara sahip direksiyon sisteminin sürücüyü yormaması oldu. Bu yumuşak yapı sürüş güvenliğini etkilemeyecek düzeyde. Yönlendirme hassasiyeti ve geri bildirimleri başarılı. Süsüpansiyon sisteminde de benzer denge gözetilmiş. Araç konfor konusunda çok tatminkar.
TEST · Mercedes-Benz GLC 250 d 4MATIC

GLC 250 d 4MATIC, bu modelin en küçük silindir hacimli dizel motoruna sahip. 2143 cc’lik turbo dizel motor 204 HP güç üretiyor. 500 Nm’lik maksimum torka 1600 d/d gibi düşük bir devirde ulaşan turbo dizel motor, bu torku sadece 200 d/d koruyabiliyor.
TEST · Mercedes-Benz GLC 250 d 4MATIC

Yine de alt devirlerden itibaren bu kadar canlı bir karakterde olması sürüş keyfini arttırıyor. 0-100 km/s hızlanma test verisi, fabrika değerlerine oldukça yakın olan 7,9 saniye olarak kayda geçti. Nerdeyse kompakt bir sporcu gibi hızlanan GLC 250 d’nin şaşırtıcı yönlerinden biri de yakıt tüketimi. 5,9 lt/100 km’lik ortalama tüketim ekonomik bir sonuç.
TEST · Mercedes-Benz GLC 250 d 4MATIC

Hızlandığı kadar da iyi durmasını beklediğimiz GLC’nin 39 metrelik 100-0 km/s fren verisi daha kısa olmalıydı.
TEST · Mercedes-Benz GLC 250 d 4MATIC

Genel olarak değerlendirildiğinde, GLC 250 d 4MATIC’in hem çok ekonomik yakıt tüketimi sunabilen hem de gerektiğinde çok atak hızlanma tecrübesi yaşatabilen başarılı bir SUV temsilcisi olduğunu söyleyebiliriz.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.