otohaber_logo
Haberler
TEST · Mercedes-AMG S 63 4MATIC+
Mercedes’in amral gemisi S Serisi’nin makyajlanmış haliyle tanışmak için İsviçre’ye gittik. Karşımıza çıkan ise makyajdan çok daha fazlasıydı.
TEST · Mercedes-AMG S 63 4MATIC+

Çok kapsamlı bir makyajla karşımıza çıkan S Serisi'nde tasarımda güncellemeler yapılırken konfor ve güvenlik donanımları zenginleştirilmiş. Bununla yetinmeyen Mercedes yeni 286 HP'lik S 350 d ve 340 HP'lik S 400 d dizel motorları da seçeneklerine eklemiş. Performans konusunda en iddialı motoru ise yeni 4,0 litrelik V8 Biturbo. 469 HP'lik bu motor, S 560 ve Mercedes-Maybach S 560'da kullanılıyor. Bu motordan faydalanan S 63 4MATIC+ ise 612 HP güce sahip. Zürih'te başlayan rotamızın büyük bir kısmını S 63 4MATIC+ ile alırken, daha sonra S 560 4MATIC ile buluştuk. Yola çıkmadan makyajın etkilerine göz atmak istediğimizde, far, stop, tampon ve ön panjurda güncellemeler yapıldığını gördük. AMG ile "normal" seçenek arasındaki fark ön tampondan net bir şekilde anlaşılıyor. Makyaj sonrasında çok daha geniş hava girişlerine sahip olan S 63, önden bakıldığında daha saldırgan görünüyor. Arkada ise makyajın etkisi fazla hissedilmiyor. Zemini koyulaştırılan stopların iç aydınlatmaları güncellenmiş. Arka tampon üzerindeki krom kaplama artık egzoz çıkışlarının altına kadar uzanıyor.

Egzoz çıkışlarının üstünde kalan gövde rengi alan azaltılıp egzozların vurgusu arttırılmış. Otomobilin içerisine geçtiğimizde, ilk kez E Serisi'nde gördüğümüz 12,3 inçlik gösterge tablosu ve hemen yanında, aynı ölçülerde olan multimedya ekranıyla karşılaşıyoruz. Makyaj ile gelen yeni gösterge panelinin kişiselleştirme seçenekleri çok geniş. Hem gösterge paneli hem de multimedya ekranlarından bilgiler rahat takip ediliyor. İç mekandaki sportif algı arttılmak için karbon fiber ve alüminyum kaplamalar kullanılmış. Sadece Long versiyon yani uzun şasili olarak üretilen S 63 AMG 4MATIC+ her koltuğundaki yolcuyu rahat ettirmeyi biliyor. Vites konsolundaki sürüş kişiselleştirme düğmeleri arasında yer alan egzoz logosuna bastığınızda ise bu otomobilin durduğu yerde bile AMG olduğunu ispatlayacak ses çıkartmasını sağlıyor. Sürüş modu seçenekleri arasında Eco moddan, Sport+'a kadar geniş bir yelpaze bulunuyor. Önce comfort mod ile yola çıkıyoruz. Egzoz sesi tatlı tatlı duyuluyor. 612 HP'lik 4,0 litre V8'in sesi başarılı şekilde yalıtılmış. Şehir içinden otoyola çıktıp hızımızı ve tempomuzu arttırdığımızda ise motor ve egzoz şakımaya başlıyor. Sürüş modunu Sport ya da Sport+'a aldığımızda otomobilin neredeyse 5,3 metrelik bir dev olduğunu unutuyorsunuz. 0-100 km/s hızlanması 3,5 saniye olan otomobilin 9 ileri vitesli otomatik şanzıman o kadar akıcı ve hızlı çalışıyor ki, vites geçişlerini fark etmiyorsunuz bile. Gaz pedalı çok hassas, en küçük dokunuşlarınız cevap buluyor.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.