Motor kaputu altındaki güç ünitesi Skyactiv mühendisliğinin başarılı bir ürünü. 1,5 litrelik turbo dizel, türünün en sarsıntısız ve sessiz örneklerinden biri. Motorun piston pimi göbeğindeki esnek, harmonik dengeleyici konfor için çalışıyor. Bu sayede piston ölü noktaya inerken oluşan titreşim azalıyor. Kabin içerisine dizel motor gürültüsünün oldukça az sızması, sistemin etkisini gösteriyor.
Hızlanma testinde ise yakıt ekonomisi ve konfor kadar parlamayan Mazda3 Sedan'ın yine de makul değerler sunduğunu söyleyebiliriz. Özellikle şehiriçi kullanımında tatminkar olan hızlanma verileri sınıfındaki rakipleriyle benzer seviyede. Esneklik ölçümlerine baktığımızda da 7 saniye ve 9 saniyelik verilerin makul olduğunu görüyoruz. Ani güç patlamaları ya da ivmelenme tecrübesi yaşatmayan dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisi sakin kullanım için tasarlanmış. 6 ileri vitesli otomatik şanzıman geleneksel tork konvertörlü bir sistem. Vites geçişlerinde sarsıntı ya da gecikme yaşatmayan otomatik şanzıman konfor konusunda üstüne düşeni yerine getiyor.
Fiyat listesine baktığımızda Motion donanımla başlayan Skyactiv-D Otomatik'in 92.000 TL'ye satıldığını görüyoruz. Zengin bir standart donanımla gelen Mazda3 Sedan 1.5 Skyactiv-D Otomatik'in rakipleri daha cazip başlangıç fiyatları sunabiliyor. Skoda Octavia 1.6 TDI DSG 82.300 TL, Corolla 1.4 D-4D M/M 84.750 TL, Hyundai Elantra 1.6 CRDi DCT 88.500 ve Ford Focus 1.5 TDCi Powershift 88.680 TL'den başlayan fiyatlarla satılıyor.
Yazı: Koray Kodal