Mazda'yı 2004 yılından itibaren kompakt sınıfta temsil eden Mazda3'ün son nesli 2014 yılında yollara çıkmıştı. Geride kalan üçüncü yıl sonrasında bir makyaj operasyonuyla güncelleme ihtiyacı giderildi.
Makyaj öncesinde, krom ön panjur çıtası farların üstüne uzanıyordu. Makyaj sonrasında, farların başladığı yerde krom çıta bitiyor. Farlar da yenilenmiş. Farların panjurla buluştuğu nokta artık daha kısa ve küt tasarımlı. İçerisine LED gündüz farları yerleştirilmiş. Sis farları ve çerçevesi de yenilenmiş. Yan aynalara sinyal lambaları eklenmiş. Arka tamponda büyük alana sahip siyah plastik yüzey yerine gövde rengi kullanılmaya başlanmış. Tamponun da tasarımı elden geçirilmiş. Stopların açık renkli alanları koyulaştırılmış. Genel olarak değerlendirdiğimizde otomobilin "yüzünün" değiştirilmediğini, sadece küçük dokunuşlar yapıldığını söyleyebiliriz. İç mekanda da yenilikler var.
Farlar ve ön panjur elden geçirildi. Tampon köşelerindeki sis farları da yeni yüze büründü.
Artık geleneksel el freni kolu bulunmuyor. Yerini alan elektrikli park freni kontrolü daha kibar görünüyor. Daha az yer kaplayan elektrikli park freni sayesinde vites konsolunda sürgülü kapaklı eşya alanı da oluşturulmuş. Bu alan ile kol dayama bir bütün oluşturacak yükseklikte tasarlanmış. Ön konsolda, yolcu tarafında aluminyum görünümlü dekor çıtasına da kavis verilmiş. Havalandırma ızgaraları da güncellenmiş. Direksiyon üstündeki düğme grubu daha ergonomik olacak şekilde yenilenmiş. Direkiyon tasarımı da öncekinin çizgilerinden uzaklaşmadan elden geçirilmiş. Gösterge grubu merkezindeki devir saati artık daha sade ve okunaklı.
Makyajla birlikte arka tampondaki siyah plastik yüzey azaltılmış.
Head-up display sisteminin içeriği zenginleştirilip rahat algılanması için renklendirilmiş. Gösterge grubu siperliği üstünden açılıp-kapanabilen şeffaf bir panale yansıtılan bilgiler sayesinde sürücü gözünü yoldan ayırmadan, sürüş asistanı, hız tabelası, araç hızı ve navigasyon bilgilerini izleyebiliyor. Yeni navigasyon sistemi de türünün başarılı bir örneği. Head-up display sisteminden olduğu gibi, yenilenen multimedya ekranından da rahatlıkla izlenebiliyor. Bu makyaj, ağırlıkla, tasarım ve ergonomi odaklı içeriğe sahip. Motor ve şanzımanın yenilenmesine ihtiyaç duyulmamış.
1,5 litrelik benzinli motor yakıt ekonomisiyle oldukça başarılı.
Vites kolu arkasındaki Sport modu ile daha hızlı vites geçişleri gerçekleşiyor.
Motor kaputu altındaki 1,5 litre benzinli, atmosferik motor 120 HP'lik gücüyle yola devam ediyor. Alt devirlerdeki sakinlik devir yükselince daha tatminkar bir hızlanma tecrübesine dönüşüyor. Atmosferik motor ve geleneksel tork konvertörlü, 6 ileri vitesli otomatik şanzıman uyumlu. Geleneksel ikili, konfor ve makul hızlanma konusunda dengeyi koruyor. Rakiplerinin turbo benzinli ve çift kavramalı otomatik şanzıman gibi "hızlı" alternatifler sunması Mazda3'ün zayıf yönü. Bu ikili, makyaj öncesindeki test ölçümlerinde de makul hızlanma ve tüketim dengesinin kurmasıyla beğenimizi kazanmıştı.
Makyaj sonrasında direksiyon simidinin tasarımı değişti. Orta konsoldaki multimedya ekranı da yenilendi.
Makyaj sonrasında, Mazda3'ün sürüşünde daha tok ve konforlu bir tecrübe yaşanıyor. Bunu, yeni sunulan tork yönlendirme ve elden geçirilen arka süspansiyon sistemi ile elde etmişler. Ön tekerlekler arasında tork yönlendirmesini sağlayan sistem, dönüşlerde daha akıcı bir şekilde ilerlemeyi sağlıyor. Arka süspansiyondaki değişimle hatchback karoserlerin genelinde yaşanan, titreşim ve kabine yansıyan çalışma sesi azaltılmış. Sonuç olarak, küçük ama birçok noktaya etki eden yeniliklerle, otomobilin daha ergonomik ve kaliteli hale getirildiğini söyleyebiliriz.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer