otohaber_logo
MULTIMEDYA
TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT
TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT
1 / 13

TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT

TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT

S UV sınıfındaki araçların hem daha sportif, hem daha prestijli hem de daha fonksiyonel olması bu sınıftaki modellerin zenginleşmesine yol açtı. Kia da SUV-Crossover zenginliğine sahip bir marka. Koreli üreticinin SUV-Crossover temsilcilerini, Soul, Sportage ve Sorento oluşturuyor. Bizim konuğumuz ise ailenin en küçüğü olan Soul.

2 / 13

TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT

TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT

İlk kez 2008 yılında yollara çıkan Soul, 2014’te, Kia Track’ster konseptinin çizgilerine bürünüp yeni bir platforma kavuştu. Kia cee’d’in platformundan yükselen Soul’un uzunluğu 20 mm arttırılmış. Toplam uzunluk ve dingil mesafesindeki 20 mm’lik artış, yaşam ve yükleme alanlarına olumlu yönde yansımış. 340 litrelik bagaj hacmi 354 litreye çıkarılmış. Daha geniş açılan bir bagaj kapağından ulaşılan bu yükleme alanı günlük kullanımlar için oldukça yeterli. Otomobilin genişliği 15 mm arttırılırken, yüksekliği ise 10 mm alçaltılmış.

3 / 13

TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT

TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT

Boyutlarda olduğu gibi tasarımda da değişiklikler var. Soul’un yeni farları artık daha küçük ve kibar. Panjurun tasarımı da değiştirilmiş. Ön tampondaki hava girişi büyütülürken, hemen üstündeki alana da dört adet hava kanalı eklenmiş. Bu değişimlerle daha agresif ve modern bir yüz elde edilmiş. Otomobilin arkasında da fark yaratacak değişiklikler var. Stopların formu yenilenmiş. Stopların koyu renkli zemini, bagaj kapağı üstündeki detaylarla birleşiyor. Öndeki gibi arka tampona eklenen parlak siyah renkli kaplama ile kalite algısı arttırılmış.

4 / 13

TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT

TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT

Fiyat listesinde kafa karışıklığı yaratmayan modellerden olan Soul, sadece 1.6 CRDi DCT ve Premium donanım ile satılıyor. Yüksek seviyede bir donanımla ithal edilen otomobilin tasarımında da bu donanımın etkileri görülüyor. 18 inçlik jantlar büyük çamurlukları doldururken, aracın olduğundan yüksekmiş gibi algılanmasını sağlıyor. Tavan rayları da işlevselliği yanında SUV hissini güçlendiriyor. Ancak LED gündüz aydınlatmları ve xenon farlar bu donanımda yer almıyor.

5 / 13

TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT

TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT

Otomobilin içerisine geçtiğimizde de ön konsolda büyük değişiklikler olduğunu görüyoruz. Dışarıda olduğu gibi kabin içerisinde de kalite hissini arttıran yenilikler yapılmış. Direksiyon simidinin daha ergonomik olduğunu görüyoruz. Ön konsolun tasarımı da tamemen değiştirilmiş. Artık daha kaliteli malzemeler kullanılan ön konsolda ergonomi de gözetilmiş. İri düğme gruplarına ulaşmak kolay.

6 / 13

TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT

TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT

Dokunmatik ekranlı müzik sistemi kontrolünün ekranı çok küçük. Bunun yerine yeni Soul’da sunulmaya başlanan 8 inçlik ekran ithal edilseydi ergonomi puanı artardı.

7 / 13

TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT

TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT

Yüksek tavan, açılabilir panaromik cam tavan ve geniş yan cam yüzeyler sayesinde içeride oldukça ferah bir yaşam alanı sunuluyor. Malzeme ve işçilik kalitesi başarılı.

8 / 13

TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT

TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT

Soul’un süspansiyon sisteminde yapılan geliştirmeler selefine göre çok daha sessiz ve konforlu bir sürüş sunmasını sağlamış. Aynı platformu paylaştığı cee’d’den daha yüksek karosere sahip olan Soul, ağırlık transferlerinde biraz daha hareketli olsa da güvenlik hissini kaybettirmiyor.

9 / 13

TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT

TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT

Süpansiyon konforuna önem verildiği fark ediliyor. Yeni direksiyon sistemi de sürücünün isteklerine hızlı yanıt verirken yeterli geri bildirimlerde bulunuyor.

10 / 13

TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT

TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT

Direksiyonun normal, konfor ve spor modlarıyla sürüşü kişiselleştirmeyi sağlıyor. Spor modda yeteri kadar sertleşen direksiyon, sportiflik algısını artırıyor.Konfor seçeneği park sırasında fark yaratıp direksiyonun çok yumuşak yönlendirilebilmesini sağlıyor.

11 / 13

TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT

TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT

Sadece 1.6 CRDi DCT ile satılan Soul’un motor ve şanzımanına Kia cee’d ve Hyundai modellerinden aşinayız. Yakıt ekonomisi makul seviyede olan motorun Soul’daki test sonuçlarında da ortaya çıktı. 6,0 lt/100 km’lik ortalama test tüketimi yeteri kadar ekonomik. Çift kavramalı otomatik şanzımanın da konfor dışında yakıt ekonomisine odaklı çalıştığı görülüyor. 11.4 saniyelik 0-100 km/s test verisi sınıfının standartlarında olduğunu gösteriyor. Çok atak olmasa da şehiriçi kullanımlarında oldukça tatminkar hızlanma performansı sunuyor.

12 / 13

TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT

TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT

Tek motor/şanzıman, tek donanım ve tek fiyatla satılan Soul’un rakipleri karşısında güçlü ve daha çekici olması için uygun bir başlangıç fiyatına ihtiyacı var. 94.500 TL’lik fiyat karşısında Opel, Mokka’da 136 HP dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisini 88.800 TL’den başlayan fiyatlarla veriyor. Mazda CX-3 1,5 litre 105 HP’lik dizel motor, otomatik şanzıman ve 4x4 aktarmayı 90.300 TL’den sunabiliyor. En zayıf motorlardan birini sunan Citroen Cactus 1.6 e-HDi 92 HP ETG6 74.910 TL’den satılıyor.

13 / 13

TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT

TEST · Kia Soul 1.6 CRDi DCT

Kia, fiyat konusuyla öne çıkmasa da donanım, ekonomik motor, konforlu şanzımanın yanısıra 5 yıllık garanti süresi cezp edici. Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler