Hyundai'nin kompakt sınıftaki SUV temsilcisi olan Tucson, güçlü ve ihtişamlı bir otomobil. Sınıfında kıran kırana geçen rekabette güçlü olmak adına Tucson'un donanımı da zengin. Standart güvenlik donanım listesi neredeyse eksiksiz olan Tucson'da, savrulma ve devrilme önleyici sistemler, eğim iniş kontrolü, yokuş desteği gibi güvenlik yardımcıları bulunuyor.
Vites konsolundaki düğme grubu, sürüş modu, eğim iniş, frende tutma, park freni, park asistanı ve park sensöründen oluşuyor .
Çift bölgeli otomatik klima, ön cam buz çözücü, hız sabitleme, otomatik yanan farlar, Bluetooth bağlantısı gibi donanımları standart olarak sunuyor. Motor seçeneklerinde 1,6 litre atmosferik, 1,6 litre turbo benzinli ile 2,0 litrelik turbo dizel güç üniteleri bulunuyor. Daha önce yayınladığımız 2.0 CRDi ve 1.6 T-GDI motorlu Tucson testlerimizde araçlar 4 tekerlekten çekiş sistemleriyle gelmişti.
Tucson'daki 4 tekerlekten çekiş sistemi ihtiyaç halinde otomatik olarak torkun arkaya da aktarılması ile daha verimli bir çekiş sağlayabiliyor. İstenildiğinde 30 km/s hıza kadar sürekli dört tekerlekten çekişle de ilerlenebiliyor. Tucson bu sefer karşımıza önden çekişli olarak çıktı. Önden çekiş ile 4x4 arasında baz donanımla 6.000 TL fiyat farkı var.
Bu fark 100 bin TL fiyat seviyesindeki bir otomobil için büyük değil. Ancak bu özelliğe hiç ihtiyaç duymayanlar da var. Yağışın çok az olduğu bölgelerde yaşayan, günlük rotasında az viraj olan ya da kaygan zemin içermeyen yolları kullanan tüketiciler için 4 tekerlekten çekiş sistemi gerekli bulunmayabilir.
Arka park sensörü Elite donanımında geliyor.
Ancak akıldan çıkarılmaması gereken bir durum var; önden çekiş sistemi yüksek güçle buluşunca önden kayma eğilimi beklenenden önce başlayabiliyor. Bu nedenle virajlarda gaz pedalına daha hassas davranmak gerekiyor. 1,6 litrelik turbo benzinli motoru daha önce 4x4 aktarmalı olarak test etmiştik. İki seçenek arasında fabrika verilerine göre hızlanma ve maksimum hız farkları görünmüyor. Ancak 4x4 sistemin gücü dağıtması ve 59 kg ağırlık farkı yakıt tüketimini olumsuz etkilemiş.
Turbo benzinli motor, 177 HP güç ve 265 Nm maksimum torkuyla tatminkar bir hızlanma sağlıyor.
Fabrika verilerine göre 1.6 T-GDI DCT 4x4 7,5 lt/100 km ortalama tüketim vaat ederken, önden çekişli olan 7,1 lt/100 ortalama tüketim sunuyor. Test verilerinde 4x4 olan 9,5 lt/100 km, 4x2 olan 8,9 lt/100 km tüketim sağladı. Bu tüketim verisi otomobilin ağırlığı ve 1,6 litrelik turbo benzinli motor da göz önünde bulundurulduğunda kabul edilebilir seviyede.
Açılabilir panoramik cam tavan Elite donanımından itibaren standart olarak sunuluyor.
Hızlanma konusunda ayak sürümeden, alt devirlerden itibaren canlı ve tatminkar bir tablo çizen Tucson 1.6 T-GDI DCT 4x2 ara hızlanmalarda da başarılı. Çift kavramalı otomatik şanzıman hızlı ve yerinde vites değişimleriyle tüketimi olumlu yönde etkiliyor. Önden çekişli 1.6 T-GDI DCT'nin 0-100 km/s hızlanması fabrika verilerine göre 9,1 saniye, test ölçümlerine göre 9,4 saniye.
Şerit takip asistanı ve kör nokta uyarısı Elite Plus donanımından itibaren standart.
Önden çekişli Tucson'un hızlanma testi ölçümlerinde, 4x4'e göre kayda değer farklar çıkmadı. Farklı gün ve sıcaklıklarda, birbirinden farklı kondisyondaki araçlarla yapılan ölçümlerde oluşabilecek kadar küçük farklar göz ardı edilebilir. Genel değerlendirmede Tucson 1.6 T-GDI DCT'nin turbo benzinli motor ve çift kavramalı otomatik şanzıman ikilileri arasında başarılı bir örnek olduğunu söyleyebiliriz. Tatminkar hızlanma ve esneklik verileri karşılığında yakıt tüketimi de makul seviyede kalabiliyor. 6.000 TL'lik fark için 4x4'ten vazgeçmeye değer mi siz karar verin...
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer