Otomatik şanzımanın özellikle şehir trafiğinde büyük bir konfor avantajı yaşattığını biliyoruz. Üstelik artık sürücü belgesi sınavları bile manuel ve otomatik şanzıman olarak sınıflandırılıyor. Bu durumda tüketiciler karşılarına çıkan otomatik şanzımanlı otomobil alternatiflerini merak ediyor. Listenin başında ise makyajlı i10 bulunuyor. İkinci nesli makyajlanarak yoluna devam eden i10'un yüzü tazelenmiş. LED gündüz farları ön tampona yerleştirilmiş. Tamponlar güncellenirken arka tampondaki sis lambası da değiştirilmiş.
Dışarıdaki küçük düzenlemeler gibi iç mekanında da güncellemeler bulunuyor. Test aracımızda olmayan, 7 inçlik renkli ekranlı multimedya sistemi opsiyonel olarak alınabiliyor. i10'a değer katan bu sistem ile navigasyon ve geri görüş kamerası görüntüleri izlenebiliyor.
Motor kaputu altındaki atmosferik ünite kısa mesafeli sürüşler ve şehiriçi kullanımında sorunsuz. Şehiriçi hız sınırları düşünüldüğünde kabul edilir hızlanma verileri sunan motor ve 4 ileri vitesli otomatik şanzıman ikilisi biraz fazla geleneksel hissettiriyor. Otomobilin sürüş dinamikleri canlı değil. Önceliği otomatik konforunu makul tüketim çerçevesini aşmadan sunmak. 6,8 lt/100 km'lik test tüketimi de bunun başarıldığını gösteriyor.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer