otohaber_logo
Test Merkezi
Test - Honda Jazz 1.5 i-VTEC
Küçük sınıf otomobiller arasında fonksiyonelliğiyle fark yaratan Jazz makyajlı versiyonu ve yeni motoruyla karşımızda.
Test - Honda Jazz 1.5 i-VTEC

Honda'nın boyundan büyük iç mekan ve fonksiyonelliğe sahip otomobili Jazz makyajlandı. Yeni farlar ve tamponlar kullanılan otomobil daha canlı görünüyor. Dynamic donanım paketine sahip olan test aracımızda sportif tipte tamponlar, marşpiyeler ve bagaj kapağı üstü spoyler ile Jazz'da sportiflik etkisi kazanılmış.

İç mekanda da yeni bir klima kumandasına yer verilerek ergonomi arttırılmış. Geniş yaşam alanı, sinema koltuğu biçiminde katlanabilir arka koltukları ve aydınlık kabiniyle avantajlı yönlerini korumaya devam ediyor. Tasarım ve donanımdaki yeni düzenlemelerden daha etkili bir yenilik var. Artık 1,3 litrelik benzinli motorun haricinde bir de 1,5 litrelik benzinli motor seçeneği bulunuyor. Fiyat listesinde her iki motor seçeneğinin de sadece otomatik şanzımanla satıldığını görüyoruz. Test aracımız da 1,5 litre 130 HP benzinli atmosferik motor ve CVT şanzıman ikilisiyle karşımızda.

Atmosferik motor alt devirlerde çok atak değil. Devir yükseldiğinde ise 1,3 litrelik motora göre fark edilir cinsten bir hızlanma tecrübesi yaşatıyor. Hatta bu konuda sınıfının en iyilerinden biri olduğunu söyleyebiliriz. Neredeyse bir spor hatchback hissi var. Bu hızlanma tecrübesinde tek bir pürüz var. O da CVT şanzıman. Şanzıman güncellenmiş olsa da 1,5 litrelik motorun ataklık hissini dizginliyor.

Manuel şanzımanlı Jazz 1.5'in 0-100 km/s hızlanması 8,7 saniye, otomatik olanın ise 10,0 saniye olarak açıklanıyor. Neyse ki Jazz fabrika verisi iddiasını tutturarak daha uzun süreli bir hızlanma süresi sunmuyor. Bu şanzımanın yakıt ekonomisi ve sürüş konforu konularında ise Jazz'a yeterli desteği sunduğunu söyleyebiliriz. 5,8 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi Jazz'ın ekonomik yönünü gösteriyor. Sabit hızlarda, ani hız değişimleri olmadığı sürüşlerde CVT şanzıman beklentileri karşılıyor.

Sürüş dinamizmiyle de keyif uyandıran Jazz'ın süspansiyon sistemi sıkı hissettiriyor. Kolay yönlendirilebilen, yeterince net çalışan direksiyon sistemi de sürüş kalitesini destekliyor. Genel değerlendirmemizde Jazz makyaj sonrasında tasarım olarak küçük bir güncelleme geçirmesine karşılık yeni motor seçeneğiyle kesinlikle arzu uyandırdığını söyleyebiliriz.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.