TEST · Honda Jazz 1.3L CVT
Küçük sınıfta konu fonksiyonellik olduğunda akla ilk gelen modellerden olan Jazz, üçüncü neslinde bu yeteneklerini korumaktan fazlasını yapmış. Yeni bir platform üzerinde yükselen Jazz, 95 mm uzatılırken dingil mesafesi de 30 mm arttırılmış. Bu artışlar ve yeniden düzenlenen kabin ile 115 mm daha fazla arka koltuk diz mesafesi sunuluyor. Rakamları incelediğimizde önde 30 mm daha fazla omuz mesafesi sunulduğunu görüyoruz. Bagaj hacmi de 17 litre arttırılarak 354 litreye ulaşmış. Küçük sınıfta boyutları fazla arttırmak o sınıfın avantajlarını azaltacaktır. Ancak Jazz’da küçük artışlarla araç irileştirilmeden ergonomi ve fonksiyonelliği arttırılmış.
TEST · Honda Jazz 1.3L CVT
Tasarımına baktığımızda Jazz’in alışıldık sempatik çizgilerinden fazla ödün vermeden, selefinden daha kaslı göründüğünü söyleyebiliriz. Ön tampondaki keskin ve derin çizgiler otomobilin profilinde de kullanılmış. Arka tamponda da aynı kaslı çizgiler kullanılmış. Uzun bir motor kaputu yerine ön cam ile neredeyse aynı eğimde bir kaput tasarımı ona küçük bir MPV görüntüsü sağlıyor. Siyah parlak plastik kaplı ön panjur kalite algısını arttırıyor. Sis farlarının yanlarına dikey olarak yerleştirilen LED gündüz farları standart olarak sunuluyor.
TEST · Honda Jazz 1.3L CVT
Jazz’ın boyutlarındaki artış kabin içerisinde ferahlık olarak hissediliyor. Bunda geniş cam yüzeyler kadar cömert baş ve diz mesafesi de etkili olmuş. Arka koltukların sinema koltuğu biçiminde katlanma özelliği yeni Jazz’da da devam ettiriliyor. Bu sayede arka koltuklarda kimse oturmuyorken bu alanı da yükleme için kullanmak mümkün oluyor.
TEST · Honda Jazz 1.3L CVT
Ön konsol tasarımı sınıfındaki en fonksiyonel yapılardan biri halini almış. Genel olarak kabin içerisinde bolca sert plastik kullanılsa da ön konsolda kısmi olarak yumuşak yüzeyler oluşturulmuş. Bu sayede kalite algısı da arttırılmış. Düğme karmaşası yaşanmayan konsolda 7 inçlik dokunmatik multimedya sistemi de fonksiyonelliği arttırıyor.
TEST · Honda Jazz 1.3L CVT
Ekran çözünürlüğü ve sistemin arayüzü oldukça başarılı. Sistemi kişiselleştirebilmek adına USB ve HDMi girişlerine yer verilmiş. Multimedya ekranın altında yer alan havalandırma sistem kontrolleri de dokunmatik olarak tasarlanmış. İri bir gösterge grubu olan otomobilde görüş açısını etkilemeyecek şekilde yerleştirilen gösterge grubu rahat takip edilebiliyor. Jazz’ın fiyat listesinde sadece 1,3 litrelik benzinli atmosferik motorun sunulduğunu görüyoruz. 1.3 i-VTEC yerini aldığı 1.4’ün gücünü ve 1,2 litrelik motorun ekonomisini sunma iddiasıyla geldi.
TEST · Honda Jazz 1.3L CVT
Rakipleri arasına turbo benzinli ve dizel seçenekleri olması bu konuda Jazz için bir dezavantaj. Jazz’ın motor gücü 102 HP. 5000 d/d’de 123 Nm maksimum tork üreten Jazz, alt devirlerde zayıf kalıyor.
TEST · Honda Jazz 1.3L CVT
Şehiriçi hızlanma koşulları ve hız sınırlarında bu bir sorun olmazken, araç sollamalarda ihtiyaç duyulan çevikliği karşılamakta zorlanıyor.
TEST · Honda Jazz 1.3L CVT
CVT sunuluyor. Sürücü gaza basmayı bıraktığında, yokuş aşağı iniş ya da dönüşlerde EDDB (early downshift during braking) sistemi hızla devereye girip motor devrini yükseltiyor, motor freni yapıyor. Bu durumdan sonra ani hızlanma isteğinde de yüksek olan motor devriyle hızlı bir dönüş yapılabiliyor. Türünün iyi örneklerinden olan CVT, istenildiğinde 7 ileri manuel olarak da yönetilebiliyor. Belirli oranlarda kilitlenen şanzıman manuel kullanımda makul bir dinamizm kazanıyor.
TEST · Honda Jazz 1.3L CVT
Vites kolunda da “S” seçeneği sunan CVT performans olarak daha tatmin edici bir duruma geliyor. Aracın yokuşlarda geri kaymaması için yokuş kalkış desteği standart olarak sunuluyor.
TEST · Honda Jazz 1.3L CVT
Hızlanma verilerine baktığımızda 12,3 saniyelik fabrika hızlanma verisine yakın olan 12,6 saniyelik test verisinin şehiriçi kullanımlarında yeterli olduğunu söyleyebiliriz. Jazz hızlanma konusunda çok iddialı olmasa da yakıt tüketimi konusunda çok iddialı. 5,6 lt/100 km’lik ortalama test tüketimi, fabrika verilerinin üstünde olsa da, bu değer oldukça ekonomik. Tüketim değeri karşısında dizel motor alternatifi olmaması artık daha anlaşılır bir hal alıyor.
TEST · Honda Jazz 1.3L CVT
Jazz’ın güvenlik donanımlarının zengin olması kadar fren testi sonuçları da önemli. 37 metrelik 100-0 km/s fren sonucu bu konuda başarılı olduğunun göstergesi.
TEST · Honda Jazz 1.3L CVT
Sürüş özelliklerine baktığımızda, Jazz’ın konfor ve dinamizim dengesini kurduğunu söyleyebiliriz. Yeni süspansiyon sistemiyle daha konforlu olan Jazz’ın kabin içerisine artık daha az titreşim yansıttığını görüyoruz.
TEST · Honda Jazz 1.3L CVT
Bozuk zeminlerdeki darbe emişi de başarılı. Jazz’ın direksiyon sistemi de konforu destekliyor. Yönledirme isteklerine hızlı cevap veren direksiyonun geri bildirimleri de başarılı.Jazz’ın sınıfının çıtasını belirleyen özelliklerinden biri de donanım listesi. Özellikle güvenlik donanımlarına baktığımızda, baz donanım seviyesinden itibren acil durum fren desteği ve şehiriçi aktif fren sistemi standart olarak sunuluyor.
TEST · Honda Jazz 1.3L CVT
Jazz’ın sınıfının çıtasını belirleyen özelliklerinden biri de donanım listesi. Özellikle güvenlik donanımlarına baktığımızda, baz donanım seviyesinden itibren acil durum fren desteği ve şehiriçi aktif fren sistemi standart olarak sunuluyor.Premium donanım seviyesinden itibaren çarpışma uyarı sistemi, şerit takip ve trafik işaretleri tanıma sistemleri sunuluyor. 15 km/s hız ve üstünde çalışan çarpışma önleme sistemi, öndeki araca çarpma riski doğuracak bir hızla yaklaşıldığında öndeki kamera sistemiyle durum tespit edilip, sürücü önce sesli ve görsel olarak uyarıyor. Sürücü bu durumda müdehalede bulunmuyorsa sistem freni kullanıyor. İstenildiğinde sistem devre dışı da bırakılabiliyor.
TEST · Honda Jazz 1.3L CVT
Jazz’ın manuel şanzıman ve baz donanımla başlangıç fiyatı 60.800 TL’den başlıyor. Premium donanımdan itibaren alınabilen otomatik şanzımanlı Jazz’ın başlangıç fiyatı ise 68.180 TL. Oldukça bol alternatif bulunan bu sınıfta, benzinli motor ve otomatik şanzıman ikilisine sahip rakiplerine baktığımızda, Toyota Yaris 1.33 99 HP Multidrive S’in 54.100 TL’den, Nissan Micra 1.2 80 HP CVT’nin 50.850 TL’den satıldığını görüyoruz. Opel Corsa 1.4 90 HP AT, 52.100 TL, Hyundai i20 1.4 100 HP Otomatik 52.100 TL ve Peugeot 208 1.2 82 HP ETG5 ise 49.900 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor. VW Polo 1.2 TSI 90 HP DSG’nin başlangıç fiyatı da 58.500 TL.
TEST · Honda Jazz 1.3L CVT
Bu tabloya göre Jazz’ın başlangıç fiyatı rakiplerinin oldukça üstünde kalıyor. Karşılığında ise zengin donanım, geniş ve fonksiyonel bir kabin sunuyor. Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.