Jazz üçüncü nesliyle her anlamda daha modern bir otomobil haline geldi. Tasarımıyla modern çizgiler sunan otomobil donanımıyla da sınıfının en iddialılarından biri.
Dream, Premium ve Elegance donanımlarıyla alnınabilen Jazz'da şehiriçi aktif fren sistemi, araç denge kontrol sistemi, hız sabitleyici, yokuş kalkış desteği, ön, yan ve perde havayastıklarını standart olarak sunuyor. Premium donanımdan itibaren çarpışma uyarı, şerit takip ve trafik işaretleri tanıma sistemleri standart.
Jazz'ın içerisine geçildiğinde fark yarattığı noktalar ortaya çıkıyor. Premium donanımdan itibaren 7 inçlik dokunmatik renkli ekran standart. Arka koltuklara geçtiğimizde buradaki yaşam alanının sınıfını aştığını görüyoruz. Uzun boylular için bile çok ferah. Düz zeminli arka koltuk minderleri uzun süreli yolculuklarda destekleriyle yetersiz kalabiliyor. Ön koltuklar bu konuda çok daha başarılı. Geniş cam yüzeylerle öndeki görüş açıları sorunsuz. İnce tasarlanan A sütunları ve kapılara yerleştirilen aynalar çapraz görüş açılarını iyileştiriyor. Kısa motor kaputu da manevralarda avantaj sağlıyor. Jazz cömert yaşam alanına rağmen küçük boyutlarıyla şehirde avantaj sağlıyor.
Otomobilin yumuşak direksiyon sistemi de kolay yönlendirilmesi için çalışıyor. Geri bildirimleri de başarılı olan elektrik destekli direksiyon sürücünün isteklerine yeteri kadar hızlı cevap veriyor. Yumuşak süspansiyon sisteminin zeminlerdeki bozuklukları sönümlemesi yeterli. Karoser salınımlarını kontrol altında tutabiliyor. Jazz'ın ses yalıtımı, direksiyon ve süspansiyon konforu genel olarak başarılı.
Rakipleri karşısında geriye düştüğü nokta, sunulan motor. Sadece 1,3 litrelik benzinli motor ile satılan Jazz'da 6 ileri manuel ya da CVT şanzıman seçilebiliyor. Bu konuda rakipleri arasında daha hızlı ve verimli çalışan çift kavramalı otomatik şanzıman sunanlar öne çıkıyor. Motor seçenekleri konusunda da turbo beslemeli benzin ve dizel motor sunanlar olduğu düşünüldüğünde Jazz'ın müşteri kitlesi daha kısıtlı kalacaktır.
Daha önce CVT şanzımanla test sayfalarında yer alan 1,3 litrelik motorun Jazz'ı hızlandırırken biraz ayak sürüdüğünden bahsetmiştik. Ama ekonomisiyle göz doldurmuştu. Manuel şanzıman ile sonuç daha iyi. Ortalama 5,0 lt/100 km'lik tüketim neredeyse dizel motor verimliliğinde. 6 ileri manuel şanzımanın vites yolları belirgin. Yumuşak debriyaj pedalının da etkisiyle vites geçişlerinde yorulmuyorsunuz. Vites değiştirme göstergesi de daha verimli vites geçişi için için destekleyici oluyor.
Hızlanma testlerinde CVT şanzımana göre çok daha iyi sonuçlar ortaya çıktı. 12,0 saniyelik 0-100 km/s hızlanma için çok atak tanımı yapılamasa da bunun bir şehir otomobili olduğu düşünüldüğünde elde edilen veri yeterli olarak nitelendirilebilir.
Sonuç olarak Honda Jazz, sadece atmosferik benzinli motor ile satılıyor olmasının dezavantajını yaşayacaktır. Rakiplerine göre yüksek kalan fiyatı işini zorlaştıracak olsa da zengin donanımı fonksiyonel yapısıyla birleştiren, tüketicileri çok memnun edebilecek bir otomobil.
Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer