otohaber_logo
Test Merkezi
Test - Honda HR-V 1.6 i-DTEC Elegance
Uzun süredir kompaktcrossover sınıfında temsilcisi olmayan Honda, HR-V ismini tekrar canlandırdı. Güçlü bir giriş yapan HR-V neredeyse konsept otomobiliyle aynı olan tasarımıyla bakışları üstüne çekmeyi başarıyor. HR-V, tasarımı kadar çarpıcı bir otomobil
Test - Honda HR-V 1.6 i-DTEC Elegance

Crossoverlar arasında birkaç nesli deviren çok fazla model yok. Honda'nın HR-V'si de sadece bir nesil ömründeydi. Ama o neredeyse kimse yokken vardı. Geçmişten gelen Ar-Ge ve yeni nesil teknolojilerle HR-V ikinci nesliyle büyük bir adımla tekrar rekabet etmeye başladı.

Selefinde üç ve beş kapılı karoserlerle üretilen HR-V bu genlerini taşıyan bir tasarım ile üç kapılı görünen beş kapılı bir karoserle üretiliyor. Arka kapı kolları kapı çıtasının kenarına gizlenmiş. Arkaya doğru eğimle ilerleyen tavan çizgisi dinamik bir tasarım sağlarken kabin içerisindeki genişliği ne kadar etkileyeceği merak konumuz.

Kendimizi arka koltuklara attığımızda uzun boylular için bile yeterli yaşam alanı sunulduğunu görüyoruz. Sürücü koltuğunda, yüksek sürüş pozisyonunun etkisiyle başarılı görüş açıları fark ediliyor. İç mekanda kullanılan malzemeler kaliteli. Ön konsolda düğme karmaşası yaşanmıyor. 7 inçlik ekrana sahip multimedya sistemi anlaşılır bir arayüze sahip. Kişiselleştirmeye izin veren Android işletim sistemi kullanılan ünitede USB dışında HDMi girişi de bulunması bir avantaj.

Honda HR-V'nin motor seçenekleri 1,6 litre turbo dizel ve 1,5 litrelik benzinli motordan oluşuyor. Dizel motor sadece 6 ileri manuel şanzıman ile satılırken, benzinli motor ile CVT şanzıman seçeneği de bulunuyor. HR-V ile ilk temasımız geçtiğimiz aylarda Göcek'te olmuştu. Benzinli motor otomatik şanzıman ikilisi konforlu bir sürüş tecrübesi yaşatmıştı. Test konuğumuz ise ekonomisiyle öne çıkmasını beklediğimiz dizel motor seçeneğine sahip.

Daha önce Civic HB'te karşılaştığımız 1,6 litrelik turbo dizel motor 120 HP gücünde. 300 Nm'lik maksimum torka 2000 d/d'de ulaşan dizel motor alt devirlerde biraz hantal kalıyor. Devir saati 2000 d/d'e geldiğinde ise beklenilen canlılık yakalanıyor.

Hızlanma verilerine baktığımızda test ölçümlerinin fabrika verisine yakın bir değer olan 10,7 saniye olarak kayda geçtiğini görüyoruz. Bu değer oldukça makul.

6 ileri vitesli manuel şanzımanın vites geçişleri zahmetsiz. Yumuşak debriyaj pedalı manuel şanzımanda da konfor sunulabilmesi için zemin hazırlıyor. Vites yolları belirgin ve aralıkları fazla uzun tutulmamış.

Dizel motor ve 6 ileri manuel şanzıman ikilisinin yakıt tüketimi konusunda başarısı ise göz dolduruyor 5,0 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi ekonomik bir değer.

Sürüş dinamiklerine baktığımızda önden çekişli otomobilin rahat kontrol edildiğini görüyoruz. Direksiyon yumuşak ayarlara sahip. Bu sürücüyü yormayarak manevralarda avantaj sağlıyor. Sürücüyle olan iletişimi başarılı. Sürücünün isteklerine hızlı yanıt veren direksiyonun yönlendirme hassasiyetinin iyi ayarlanması, ani şerit değişimlerinde yeteri kadar çevik olmasını sağlıyor. Sürüş güvenliğini arttıran bir diğer donanım da standart olarak sunulan VSA (araç denge kontol) sistemi. VSA ile birlikte çalışan Agile Handling Assist gerektiğinde viraj içerisindeki tekerleğe fren uygulayıp daha güvenli bir yönlendirme sağlıyor.

Süspansiyon sistemi de bu çevikliği tamamlayan ayarlara sahip. Ani ağırlık transferlerinde gerektiği gibi karoser salınımlarını kontrol altında tutabiliyor. Süspansiyon sisteminin sert yapısı bozuk zeminlerde kabin içerisine gürültü yansıtabiliyor.

Rakiplerine göz attığımızda, bu ayki sayımızda sürüşüyle yer alan Opel Mokka X'in 136 HP'lik dizel motor ve manuel şanzımanla 88.600 TL'den satılırken 3.400 TL'ye de otomatik şanzıman sunduğunu görüyoruz. Bir diğer rakip yine bu ay test konuğumuz olan DS 4 Crossback, 120 HP'lik dizel motor ve otomatik şanzımanla 110,050 TL'ye satılıyor. Jeep Renegade 1,6 litre 120 HP'lik dizel motoruyla 93.000 TL'ye alınabiliyor. Crossover sınıfının yıldızlarından Nissan Qashqai 1.5 dCi 110 HP'lik motoruyla 90.900 TL'den alınabiliyor. HR-V ise 1,6 litre dizel motor ve manuel şanzımanın 103.900 TL'lik başlangıç fiyatıyla çıtayı yukarıya taşıyor.

Genel değerlendirmemizde Honda HRV'nin uzun yıllardır olmadığı bir sınıfa çok güçlü bir giriş yaptığını söyleyebiliriz. Gerek donanımı, gerek ergonomik karoseri, gerekse ekonomik dizel motoruyla beklentileri fazlasıyla karşılayabiliyor. Ancak, fiyat konusunda çok rekabetçi olmaması, 2018 yılında sunulması öngörülen dizel motor-otomatik şanzıman ikilisi ve kimi rakiplerinde olan 4x4 opsiyonuna sahip olmaması işini zorlaştıracaktır.

Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.