Honda HR-V sınıfının en modern tasarımlı üyelerinden. C sütunlarına gizlenen kapı kollarıyla coupe algısı yaşatan HR-V'nin arkaya doğru alçalan tavan ve yüksek omuz çizgileri sportifliği arttırıyor. Kelebek camları kullanılmaması da temiz bir profil kazandırmış.
HR-V'nin içerisine geçtiğimizde dışarıdaki modernliğin devam ettirildiği görüyoruz. Ön konsolda yolcu tarafını kaplayan bir havalandırma ızgarası tasarımı kullanılmış. Sıra dışı bu tercihin hemen yanında da 7 inçlik dokunmatik multimedya ekranı görülüyor. Altına konumlandırılan havalandırma kontrolleri de dokunmatik panelle yönetiliyor.
Üç kollu direksiyon simidi üstüne bolca kontrol düğmesi yerleştirilmiş. Bu sayede sürücü ellerini direksiyondan kaldırmadan birçok ayara ulaşabiliyor. Vites konsolu ise sürücüye yakın olması için yüksek bir tasarıma sahip. Konsolun altında açık bir alan oluşturulmuş. Burada HDMi'ın da olduğu multimedya girişleri ve eşya gözü bulunuyor.
Ön koltuklar yeteri kadar rahat. Görüş açısı sorunu yaşanmıyor. Arka koltuklarda da özellike ayak alanında düz zemin kullanılması konforu arttırıyor. Koltuk minderlerinin yukarı doğru katlanabilmesi sayesinde yükleme çeşitliliği arttırıyor. Ancak yüksek omuz ve alçak tavan çizigisiyle birlikte, karartılmış camlar ve dar bagaj kapağı camı biraz kasvetli bir ortam oluşturmuş.
Sınıfında hem dizel hem de benzinli motorla otomatik şanzıman sunanlar bulunurken Honda HR-V sadece 1,5 litrelik benzinli motor ile otomatik şanzıman seçeneği sunuyor. 1,6 litre dizel sadece 6 ileri manuel şanzımanla alınabiliyor. CR-V'nin sadece önden çekişli olarak da sunulması 4x4 isteyenleri başka alternatiflere yöneltiyor.
Test aracımızın 1.5 i-VTEC motoruyla CVT şanzıman türünün iyi bir örneği sunuluyor. Motor devrini gereksiz tırmandırmayan sistem, kademeli bir şanzıman gibi tepkiler veriyor. Bu sayede sürüş konforu da olumsuz etkilenmiyor. Manuel olarak vites değişimi sunulmamış. Sadece vites konsolundan yönetilebilen S modu D'den farklı bir seçenek olarak sunuluyor. Vites kolu S moduna alındığında motor devri yükseliyor ve daha performanslı bir hızlanma için zemin hazırlanıyor.
Vites kolunun hemen arkasındaki Brake Hold düğmesi sıkışık trafikte sürücü yerine freni devralarak otomobilin eğimli zeminlerde öne ya da arkaya kaymasının önüne geçiyor.
Atmosferik motor 130 HP gücün de etkisiyle hızlanma isteklerine cevap verebiliyor. Alt devirlerde çok atak olmayan motor devir yükseldikçe keyifli hale geliyor. Ara hızlanma ihtiyaçlarında da 1.5 i-VTEC ve CVT ikilisi makul hızda tepki veriyorlar.
Sürüş özelliklerine baktığımızda direksiyon ve süspansiyon ayarlarının konforu gözettiğini görüyoruz. Yüksek karoser ve ağırlık merkezine rağmen karoser salınımlarını kontrol altında tutabilen süspansiyon sistemi ani şerit değişimlerinde güven veriyor. Direksiyon sistemi çok sert ayarlara sahip değil. Sürücüyü yormadan yönlendirmeye izin veren direksiyon manevralarda da sürücünün işini kolaylaştırıyor.
Genel olarak değerlendirdiğimizde Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT'nin zengin standart donanımı, konforlu sürüş özellikler ve fonkisyonel kabiniyle sınıfının mantıklı modellerinden biri olduğunu söyleyebiliriz.
Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer