LPG'nin korkulacak bir yakıt olmadığı, otomobillere profesyonel bir şekilde uygulanıp, düzenli bakım ve kontrolleri yaptırıldığında güvenle kullanılabildiği gerçeğini artık çoğu tüketici biliyor. Honda da makyajlı Civic Sedan'da konunun uzmanlarından BRC markasıyla yaptığı işbirliğiyle LPG opsiyonunu sunmaya devam ediyor.
Üstelik LPG'yi 6 yıl/150.000 km'lik garanti kapsamına dahil etmesi cazibesini arttırıyor. LPG'nin dizel ve benzine göre daha "ucuz" bir yakıt olması kullanım maliyetlerini epey düşürüyor. Otomobil, standart yakıtına göre LPG ile daha fazla tüketse bile, aradaki yakıt fiyat farkıyla çok ekonomik olabiliyor.
Civic Sedan otomatik 10,0 lt/100 km'lik ortalama test tüketimiyle bile ekonomik olarak adlandırılabilir. Çünkü 100 kilometreyi yaklaşık 20.75 TL'lik yakıtla geçebiliyor (LPG fiyatı 2.75 TL). Benzinli kullanımda ise 8.5 lt/100 km'lik ortalama tüketime göre 100 kilometre maliyeti yaklaşık 42.0 TL'ye geliyor (95 oktan fiyatı 4.98 TL).
Ekonomik yakıt maliyeti sağlayabilen Civic Sedan'ın performansı merak konusu olduğunda, test verilerinde LPG'li veya benzinli kullanımdaki hızlanma farkının kayda değer olmadığını söyleyebiliriz. Önden çekişli Civic Sedan'ın atmosferik motorunun gücünü aktarma görevi geleneksel tork konvertörlü 5 ileri otomatiğin. Şanzımanın sakin yapısı da hızlanma isteğini değil, ekonomiyi destekliyor.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer