otohaber_logo
Test Merkezi
Test · Ford S-Max 2.0 TDCi Powershift Titanium
Yenilenen Ford S-Max, MPV karoserinden beklenilenleri fazlasıyla sunmaya hazır. 2.0 TDCi ile sınıfındaki küçük silindir hacmi hakimiyetine farklı alternatif sunuyor.
Test · Ford S-Max 2.0 TDCi Powershift Titanium

Birçok otomobil markası MPV karoserini terk ederken Ford bunun aksine MPV ailesini geliştirmeye devam ediyor. B-Max, C-Max, Grand C-Max, S-Max ve Galaxy ile fiyat listesinde yer alan Ford, MPV karoseri isteyenler için çok geniş bir yelpazeye sahip.

Ford'un tamamen yenilediği S-Max daha modern tasarımla karşımıza çıktı. Otomobil, markanın yeni tasarım anlayışıyla şekillenen yüze sahip. Geniş ön panjur, eğimli motor kaputu ve A sütunları kısa süre önce konuk olan Focus ile oldukça fazla benzerlik içerisinde. Modern ve sportif görünüyor. Geniş cam yüzeyler ile görüş açıları ve kabin içerisinin aydınlığı olumlu yönde etkilenmiş.

Otomobilin içerisine geçtiğimizde 8 inçlik multimedya ekranı dikkatimizi çekiyor. Göz hizasına konumlandırılması fonksiyonelliğini arttırıyor. İç mekandaki malzeme ve işçilik kalitesi başarılı. Göz hizasında çoğunlukla yumuşak plastik malzemeye yer verilmiş. Küçük eşya gözleri konusunda MPV sınıfının alıştığımız bolluğu S-Max'te bulunmuyor. MPV sınıfında çok önemli olan koltuk sistemi konusunda S-Max'te çok iyi çalışılmış.

Yedi kişilik oturma alanı sunan S-Max'in üçüncü sıra koltuklarına yetişkinler bile sığabiliyor. 32 farklı oturma düzeni sağlayan koltuk sistemi pratik yönetilmesiyle beklentileri fazlasıyla karşılıyor. Ön iki koltukta masaj fonksiyonu sunarak konforu arttırıyor.

S-Max iki motor seçeneğiyle satılıyor. 1.5 Ecoboost, benzinli motor isteyenlere hitap ederken, dizel seçenek olarak 2.0 TDCi bulunuyor. Benzinli motor manuel şanzımanla, dizel olan ise otomatik ile geliyor. Test aracımız dizel otomatik seçeneği. 180 HP'lik motorun 400 Nm'lik maksimum torku S-Max'in iri karoserini rahat hareket ettirmeyi kolaylaştırıyor. 2000-2500 d/d arasında ulaşılan maksimum tork sebebiyle ilk kalkış anı ve alt devirlerde çok atak olmasa da makul olan S-Max, 2000 d/d sonrasında daha canlı bir yapıya bürünüyor. Ara hızlanmalarda da başarılı sonuçlar sunuyor. Yakıt tüketimine baktığımızda ise 6,9 lt/100 km'lik ortalama test tüketiminin bu kütle ve ağırlıkta bir araç için ekonomik olduğunu gösteriyor.

Dizel motor, çift kavramalı 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla birlikte oldukça uyumlu. Şanzımanın vites geçişleri hızlı ve akıcı. Sarsıntı yaşatmayan şanzıman doğru ve yerinde vites geçişleri sunuyor. Dinamik sürüş tarzında ya da motor frenine ihtiyaç duyulduğunda direksiyon arkasındaki vites değiştirme kulakçıklarıyla manuel kullanım faydalı olabiliyor. Sistemin çalışma hızı iyi.

MPV sınıfında konfor elde etmek için genel olarak yumuşak direksiyon ve süspansiyon sistemi tercih edilirken S-Max'in direksiyon ve süspansiyon sistemleri sınıfının en sert olanı. Buna rağmen konfor konusunda bir eksiklik hissedilmemesi S-Max'in başarısı. Yoldaki pürüzleri, yol ve rüzgar gürültüsünü izole eden S-Max'in çukurlarda oluşan sert dikey darbeleri karşılama konusunda da konforu gözettiğini söylemeliyiz.

Bu sertliğin getirisini yüksek hızlarda, ağırlık transferleri ve dönüşlerde fark ediyoruz. Yüksek karoserde salınımlar kontrol altında tutulurken S-Max oldukça stabil kalıyor. Direksiyon sürücünün isteklerine harfiyen uyuyor. Yönlendirme hassasiyeti ve geri bildirimleri çok iyi. Bu özelliğiyle sportiflik hissi kazandırdığı gibi sürüş güvenliğinde ciddi bir ilerleme sağlıyor. Bu sınıf için şaşırtıcı bir seviye!

MTV ve ÖTV dezavantajına sahip olan S-Max 2.0 TDCi, 235.135 TL'lik fiyatıyla göze batıyor. MPV sınıfında alternatiflerinden Seat Alhambra 1.4 TSI 150 HP DSG, 146.400 TL ile sunuyor. Citroen Grand C4 Picasso 1.6 BlueHDi 120 HP EAT6 123.500 TL'ye satılıyor. Bu tabloda fiyat konusunda S-Max dezavantajlı görünüyor. Ama MPV fonksiyonelliğini, sportif sürüş dinamikleri, güçlü ve ekonomik dizel motor ile yaşamak isteyenler için S-Max'in alternatifi yok gibi.

Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Deniz Doğan

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.