
TEST · Ford G-Cmax 1.5 Ecoboost Powershift

Makyaj sonrasında sadece yüzü değil motor ailesi de güncellenen Grand C-Max 1.5 Ecoboost ve Powershift ile konuğumuz
TEST · Ford G-Cmax 1.5 Ecoboost Powershift

Ford’un marka yüzü tüm aileye yansıyor. Markanın 7 koltuklu MPV temsilcisi Grand C-Max yenilenip, ön panjur, tampon, far ve motor kaputuyla modern bir tasarıma kavuştu. Arkada ise bir değişikliğe gerek duyulmamış.
TEST · Ford G-Cmax 1.5 Ecoboost Powershift

Sürgülü arka kapılarla dar alanlarda bile arka koltuklara geçiş kolaylığı sunuluyor. Üç koltuk sırasıyla 7 kişilik oturma alanı sunan Grand C-Max, sürgülü arka kapılar ve kızaklı arka koltuklar sayesinde üçüncü koltuk sırasına rahat geçiş sağlıyor.
TEST · Ford G-Cmax 1.5 Ecoboost Powershift

Otomobilin içerisinde dört kollu direksiyon simidinin yerini üç kollu, daha sportif olana bıraktığı görülüyor. Direksiyonun ergonomik yapısı korunurken üstündeki kontrol düğmeleri yenilenmiş. Geri vites kamerası görüntüleri ve navigasyon sistemi de takip edilen multimedya sistemi ekranının konumu göz önünde olmasını sağlıyor
TEST · Ford G-Cmax 1.5 Ecoboost Powershift

Ekranın önündeki düğmeler yenilenerek daha ergonomik olması sağlanmış. 8 inçlik renkli ekranı önündeki düğmelerle olduğu gibi dokunmatik olarak da yönetmek mümkün.
TEST · Ford G-Cmax 1.5 Ecoboost Powershift

Makyaj öncesinde kullanılan 1,6 litre 180 HP’lik turbo benzinli motorun yerini alan 1,5 litrelik turbo benzinli, 182 HP güç üretiyor. 240 Nm’lik maksimum tork ise selef motor ile aynı. Bu motor sadece 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabiliyor. Çift kavramalı Powershift şanzıman manuel olarak da vites kolu üstündeki düğmelerle yönetilebilse de, bu çok ergonomik bir yöntem değil. Şanzımanın hızlı ve sarsıntısız vites geçişleri sunması sürüş konforunun korumasını sağlıyor.
TEST · Ford G-Cmax 1.5 Ecoboost Powershift

Kağıt üzerinde görünen motor gücü çok etkileyici bir performans beklentisi doğursa da bu motorun önceliği hızlanma performansı değil. Fabrika verilerine göre 9,2 saniyelik 0-100 km/s hızlanma, test verilerinde 10,1saniye olarak kayda geçti.Bu hızlanma verisini makul olarak değerlendirmek mümkün. Özellikle şehir içi kullanımında tatminkar olan bu değer ve esneklik verilerine baktığımızda araç sollamalarında tatminkar bir sonuç elde ediliyor. 7,7 lt/100 km’lik ortalama test tüketimi de kabul edilebilir seviyede
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.