otohaber_logo
Test Merkezi
Test - Ford Fiesta 1.0 Ecoboost Otomatik Titanium
Küçük sınıfın en dinamik sürüş tecrübelerinden birini yaşatan Ford Fiesta’nın benzinli motor ve otomatik şanzımanla yeteneklerini keşfe çıktık.
Test - Ford Fiesta 1.0 Ecoboost Otomatik Titanium

Tamamen yenilenen Fiesta, selefine göre daha olgun görünüyor. Bunda 71 daha uzun ve 13 mm daha geniş olması etkili. Dingil mesafesi 4 mm arttırılan Fiesta'nın yaşam alanının yeniden düzenlenmesi otomobile biraz daha konfor kazandırmış. Ancak sınıfındaki rakipleri de konfor ve ferahlık konularında oldukça ileride. İlk testimizde cam tavanlı olan Fiesta 1.5 TDCi'ın arka koltuklarındaki baş mesafesi kısıtlıydı. Yeni testimizdeki 1.0 Ecoboost'da cam tavan bulunmaması arka baş mesafesinin kabul edilebilir seviyede olmasını sağlamış.

Dışarıdaki modern çizgiler kabin içerisinde de devam ediyor. Selefindeki kadar klostrofobik ve gözü yoran bir konsol tasarımı kullanılmamış. Eğimli A sütunları yine ferahlığı biraz azaltsa da derli toplu orta konsol düzenlemesi selefine göre daha iyi hissettiriyor.

Malzeme ve işçilik kaliteli. Gösterge grubu rahat izleniyor.

Direksiyon arkasında manuel vites değiştirme kulakçıkları var.

Ford'un otomobillerinde genel olarak sürüş dinamizmi ön plana çıkıyor. Net direksiyon ve süspansiyon sistemleri sunan marka, Fiesta'da da bu genellemeye uygun bir iş ortaya koymuş. Fiesta'nın küçük sınıf geneline göre sert yapıda olan direksiyon sistemi yüksek hızlarda ve ani yönlendirme taleplerinde güven veriyor. Park ve manevralarda ise yeteri kadar yumuşak bir yapıya bürünüyor.

Süspansiyon sistemi de serte yakın ayarlara sahip. Ağırlık transferlerinde karoser salınımlarını kontrol altında tutabiliyor. Sert yapısı sebebiyle zemindeki bozukluklar kabin içerisine biraz taşınsa da bu durum konfordan çok çalmıyor. Fiesta dinamizm uğruna yolcularını rahatsız etmeyen, genel konfor beklentisini karşılayabilen bir otomobil olsa da sınıfının en konforlu seçeneği değil.

8 inçlik multimedya ekranından, arka görüntüyü yaklaştırmak mümkün.

Test aracımızda bulunan 1.0 Ecoboost benzinli motor da sürüş karakterine uygun bir canlılığa sahip. Alt devirlerden itibaren akıcı bir hızlanma sağlıyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzıman ile uyumlu. Vites geçişleri yeteri kadar hızlı ve pürüzsüz gerçekleşiyor.

1.0 Ecoboost motor ve Powershift şanzıman ikilisinin fabrika ve test hızlanma verilerine baktığımızda daha önce test sayfalarımıza konuk olan 1.5 TDCi 85 HP dizel motor ve 6 ileri manuel ikilisinden çok farklı sonuçlar ortaya koymadığını görüyoruz.

Torpido gözü içerisinde bir raf da bulunuyor.

Yakıt tüketiminde durum farklı. Dizel motor ve manuel şanzıman 4,6 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi sağlamıştı. Benzinli motor ve otomatik şanzımanla 6,4 lt/100 km'lik ortalama elde ettik. Bu tüketim değeri yoğun trafik ve dur/kalk durumlarında daha da yükseliyor.

Benzinli motor bakım maliyetlerinde de kayda değer bir avantaj sağlayamıyor. 7 yıl/105.000 km kullanımda benzinli motorun toplam bakım maliyeti 5.572 TL, dizel motorun 5.597 TL olarak açıklanıyor.

292 litrelik hacim en önemli rakibi VW Polo'nun gerisinde.

Araç fiyatlarına baktığımızda 1.0 Ecoboost Powershift Trend ile 1.5 TDCi manuel Trend seçeneklerinin ikisi de 79.500 TL'ye satılıyor. ST Line donanımı ise sadece 1.0 Ecoboost ile alınabiliyor.

Anahtarsız motor çalıştırma fonksiyonu X Paket içerisinde bulunuyor.

Anahtarsız çalıştırma olan otomobilde, anahtarı koyabileceğiniz bir alan düşünülmüş.

Bu durumda hızlanma, bakım maliyeti ve satış fiyatıyla ayrılamayan iki farklı motor arasında seçim yapmayı otomatik şanzıman belirliyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.