Bursa'daki Tofaş Fabrikası'nda üretilen Fiat Egea Sedan, karoseri kadar sevilen bir ikili olan dizel motor ve otomatik şanzımanla karşımızda. Daha önce Egea Hatchback ile bu ikiliyi test etmiştik. 120 HP'lik 1,6 litrelik dizel motor Egea Sedan'da da canlı yapısıyla alt devirlerden itibaren akıcı bir sürüş sunuyor. 1750 d/d'de üretilen 320 Nm'lik maksimum torka ulaşıldığında Egea Sedan keyif verici bir hızlanma sağlıyor. Bu devirden sonra ara hızlanmalarda da yeterli ataklık mevcut. Sedan versiyon aynı motor ve şanzımanlı hatchback karosere göre 25 kg ağırlık avantajına sahip. Hızlanma test verilerinde sedanın küçük farklarla daha iyi zamanlar sağlamasının altında yatan nedenlerden biri de bu küçük fark olabilir.
Egea Sedan'da Bulut Beyazı haricindeki tüm renkler metalik boyalı.
Dizel motorun asli görevi olan yakıt ekonomisi konusunda sedan karoserin de başarılı olduğunu görüyoruz. 5,0 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi verisi elde ettik. Ortalama 3,9 lt/100 km olan fabrika verisine göre yüksek bir veri olsa da bu değer oldukça ekonomik.
Dizel motor yakıt ekonomisiyle başarılı.
Sürüş özellikleri de konfor beklentilerini karşılıyor. Yumuşak yönlendirme sağlayan direksiyon, City modu sayesinde şehir içindeki manevralarda çok yumuşak bir ayara geçiyor. Yüksek hızlarda, ani şerit değişimlerinde ise direksiyonun yapay ve yeteri kadar hızlı tepki vermediği durumlar yaşanabiliyor.
7 inçlik multimedya ekranı Lounge Plus'ta standart.
Direksiyon solundaki düğme grubu iri tasarlanmış.
Süspansiyon sisteminin de yeterli konforu sunduğunu söyleyebiliriz. Sedan'da arka aksta torsiyon sistem olmasının da etkisiyle ağırlık transferlerinde beklenilen çeviklik yakalanamayabiliyor. Bozuk zeminlerde de arka süspansiyon sisteminin çalışma farkı anlaşılıyor.
520 litrelik bagaj hacmi sedan karoserden beklenildiği gibi cömert.
Genel değerlendirmemizde Fiat Egea Sedan, dizel motor ekonomisi, çift kavramalı otomatik şanzımanın verimliliği ve geniş yükleme alanıyla sınıfındaki mantıklı seçenekler arasında yer alıyor.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer