T ofaş'ın Bursa'daki fabrikasında üretilen Egea HB, bu sefer dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisiyle konuğumuz oldu. Bu ikili, otomatik şanzıman konforuyla, hızlanma ve tüketim dengesini kurma iddiasında.
Yola çıktığımızda 1750 d/d'e ulaşılan yüksek torkun etkisiyle, alt devirlerden önce biraz ağırkanlı sonra 1750 d/d seviyesinde ise oldukça canlı hissettirdiğini fark ediyoruz. Çift kavramalı otomatik şanzımanın hızlı vites geçişleri de hızlanmada Egea'nın ayak sürümeyen bir yapıda olmasını sağlıyor.
Hızlanma ve esneklik test verileriyle tatminkar sonuçlar ortaya çıkartan Egea HB'nin yakıt tüketimi konusunda da başarılı olduğunu 5,1 lt/100 km'lik ortalama test tüketimiyle görüyoruz.
Hızlı ve sarsıntısız çalışan çift kavramalı otomatik şanzıman konfor konusunda üstüne düşeni yaparken yerinde vites tercihleriyle de hem hızlanma hem de tüketimi destekliyor.
Sürüş özelliklerine baktığımızda yorucu olmayan Egea'nın özellikle şehir içinde avantaj sağlayan City modu sayesinde direksiyonu çok kolay kontrol edilebiliyor. Yüksek hızlarda, normal koşullarda ise yönlendirme hassasiyeti konusunda sorun yaşanmıyor.
Önde MacPherson süspansiyon sistemi sunan Egea HB'de arkada yarı bağımsız sistem buluyor. Süspansiyon konforunun başarılı olduğunu söyleyebiliriz. Sedandan farklı olan süspansiyon sisteminde darbe şiddetine göre tepki veren amortisörlere yer verilmiş. Otomobilin virajlardaki yol tutuş kabiliyeti de başarılı seviyede.
Sonuç olarak Fieat Egea HB 1.6 Multijet II DCT'nin kompakt sınıftaki güçlü rakipleri karşısında mücadele edecek yetenekte olduğunu söyleyebiliriz. Gerek donanımı, gerek kullanişlı karoseriyle tatminkar. Ekonomik tüketim verileriyle yetenekli olan otomobil kabul edilebilir hızlanma verileri sunuyor.
Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer