Hacim sihirbazı Grand C4 Picasso makyajlandı. Yeni ön tamponda daha geniş hava girişi bulunuyor. Tampon köşelerinde de C formunda krom çerçeveler eklendi. Farlarda koyu renkli zeminle 3D algısı oluşturuldu. Otomobilin arkasında ve içerisinde değişikliğe gidilmemiş. Bu "küçük" makyaj sonrasında otomobil "yeni" değil, "güncel" görünüyor.
Makyajla birlikte panoramik cam tavan standart olarak sunuluyor. Elektrikli bagaj kapağı artık temassız olarak çalışabiliyor. Grand C4 Picasso'da makyaj sonrasının etkili yeniliklerini Safety Pack'te görüyoruz. Bir arada sunulan aktif şerit uyarısı ve şeride geri sokma yardımcısıyla güvenlik arttırılmış.
Makyajdan kısa süre önce Grand C4 Piccasso'nun şanzımanı değiştirilmişti. Test için bize ulaşması makyaj sonrasına kaldı. EAT6 isimli otomatik şanzıman geleneksel tork konvertörlü bir ünite. Vites geçişleri sarsıntısız. Yerini aldığı otomatiğe göre konforu daha fazla gözetirken akıcı çalışıyor. Konfor kadar hızlanmada da etkili olan 6 ileri vitesli otomatik şanzıman ara hızlanmalarda da atik.
1,6 BlueHDi'ın önceliği hızlanma değil. Fabrika verilerine göre 11,5 saniye, test verilerine göre 12,1 saniyede 0-100 km/s'ye hızlanıyor. Şehiriçinde bu hızlanma verisi sorun yaşatmıyor. Esneklik verileri makul. Yakıt ekonomisi için fabrika verilerine baktığımızda 3,9 lt/100 km'lik ortalama tüketim rakamını görüyoruz. Test verilerinde elde ettiğimiz 4,9 lt/100 km bu verinin üstünde de olsa "ekonomik" olarak değerlendirilmeyi hak ediyor.
Grand C4 Picasso, iri boyutlarına rağmen rahat yönlendirilebilen yumuşak direksiyonu, bozuk zeminleri düz asfaltta gidiyormuş gibi karşılayan süspansiyon sistemiyle de göz dolduruyor. Geniş ve ferah olan 7 kişilik yaşam alanı, geniş yükleme alanıyla da MPV sınıfının beklentilerine tam olarak cevap verebiliyor.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer