otohaber_logo
Test Merkezi
Test - Audi Q5 2.0 TDI S tronic quattro S line
Selefine göre çok farklı bir tasarımla karşımıza çıkmayan yeni Audi Q5, sade ama şık tarzını koruyor. Q5, boyutları, 2.0 TDI motoru, yeni otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle neredeyse mükemmele yakın bir uyum içerisinde.
Test - Audi Q5 2.0 TDI S tronic quattro S line

Yenilenen Audi Q5, selefinin ana hatlarının güncellenmesiyle, marka imajından uzaklaşmadan daha güçlü ve şık bir otomobil olarak karşımıza çıktı.

Standart xenon dışında Matrix LED far opsiyonuyla daha iyi aydınlatma vaat eden otomobilin LED stopları da selefinden farklı görünüyor. Otomobilin içerisine de yeni nesil tasarım anlayışı yansıtılmış. Sade bir konsol tasarımı kullanılarak düğme yerleşiminde düzenli bir yapı oluşturulmuş.

Orta konsolun üst kısmında yumuşak dokulu plastik kaplama kullanılırken, geri kalan yüzeylerde çoğunlukla sert plastik malzeme tercih edilmiş. Premium sınıf için kalite algısını azaltan bu tercih gözü rahatsız etmese de hissedilen kaliteyi azaltıyor. Sıklıkla dokunmak zorunda kalınan, vites konsolundaki dairesel kumanda grubunun yüzeyinde farklı malzemeler kullanılmış olasını tercih ederdik. Test aracımızda olmayan ama yeni nesille opsiyonel olarak sunulmaya başlanan 12,3 inçlik dijital gösterge grubu Q5'in ergonomi ve fonksiyonelliğini yükselten bir donanım. Test aracımızdaki yeni 8,3 inçlik renkli ekran rahat izlenebilir bir konumda yer alıyor. Yeni multimedya içeriği akıllı telefonlarla uyumlu.

8,3 inçlik multimedya ekranı rakipleri karşısında küçük görünüyor. Ekranın göz hizasında olması ergonomiyi arttırmış. Menüsü çok karşık değil. Vites konsolunda yeterli sayıda fonksiyonel eşya gözüne yer verilmiş.

Yeni nesille birlikte standart olarak sunulan acil durum fren destek sistemi Q5'in güvenlik puanlarını arttırıyor.

Test aracımız "S line" isimli sportif donanıma sahip. Bu donanımın getirisi olan spor ön koltuklar konfor ve yan destekleriyle oldukça başarılı. Geniş ve aydınlık bir yaşam alanı sunan otomobilde görüş açısı sorunu yaşanmıyor.

S line ile gelen spor koltukların destekleri çok başarılı.

Audi Q5 ile yol aldıkça selefine göre daha rahat yönetildiğini fark ediyoruz.

Daha keskin ve rahat kontrol edilebilir bir Q5 karşımıza çıktı. Bunda yeni şasi etkili olmuş. Daha fazla alüminyum kullanılan karoserde, ön süspansiyon bağlantıları da alüminyum. Yeni elektromekanik direksiyon sisteminin geri bildirimleri başarılı ve yönlendirme isteklerine hızlı cevap veriyor. Hız arttıkça sertleşen sistem yüksek hızlarda güven veriyor. Manevralarda ise sürücüyü yormayacak yumuşaklığı sunabiliyor.

quattro sistemi yakıt ekonomisi için dört tekerlekten çekişe gerek duymadığı durumlarda arka aksa tork aktarımını devre dışı bırakıyor.

Süspansiyon sistemi de konfor ve dinamizmi başarılı şekilde dengeliyor. Serte yakın süspansiyon ayarları ağırlık transferleri ve dönüşlerde karoserin aşırı salınmasını önlüyor. Bozuk veya dalgalı zeminleri ise kabin içerisine yansıtmıyor. Çukurlara girildiğinde karşılaşılan sert dikey darbeler de kabine rahatsız edici seviyede yansımadan sönümleniyor.

Sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi sürüş güvenliği arttıran, otomobilin dönüşlerdeki limitini yükselten bir donanım. Özellikle ıslak ve kaygan zeminlerde karşılaşılan tutunma sorunları quattro'nun hızlı ve verimli yapısı sayesinde sürüş güvenliği oldukça fazla arttırıyor.

Standart olarak sunulan "Audi drive select" sistemiyle sürüş kişiselleştirmesi mümkün. Gaz tepkileri, direksiyon sertliği, süspansiyon sertliği küçük değişimler yaratacak şekilde ayarlanabiliyor. Yeni nesille birlikte "offroad" seçeneği de sürüş modlarına eklendi.

Sürücünün emirlerine hızlı yanıt veren 7 ileri vitesli, çift kavramalı otomatik şanzıman hızlanma ve tüketim konularında Q5'e avantaj sağlıyor. S tronic isimli şanzımanın 2.0 TDI ile uyumlu çalıştığını söylemeliyiz. Vites geçişlerinde kararsızlık ya da gecikme yaşanmıyor. Manuel kullanım ihtiyacı gerektirmeyen, zamanında vites geçişleri sunuluyor. Daha yüksek devirde vites geçişleri istediğinizde S modu gerekli dinamizmi sağlıyor.

Canlı bir motor olan 2.0 TDI 190 HP, gaz pedalına hassas davranıldığında akıcı ve konforlu bir hızlanma sunuyor. Ani hızlanma isteklerinde ise hemen bir başka karaktere bürünüp istenilen dinamizmi sağlıyor. Motor kaputu altında yükselen sesler dizel gürültüsü gibi değil daha sportif ve keyif verici şekilde kabine yansıyor.

190 HP'lik turbo dizel motor ve 7 ileri vitesli şanzıman çok uyumlu bir ikili.

Dengeli bir sürüş karakteriyle Q5'in yakıt tüketimi kontrol altında tutulabiliyor. Test ölçümlerinde 7,0 lt/100 km ortalama tüketim verisi sunan otomobil için cimri değil ama makul denilebilir.

550 litrelik bagajın zeminine yerleştirilen kancalara takılabilen file eşyaları sabitlemeye yarıyor.

Genel değerlendirmemizde Q5'in sınıfının en dengeli modellerinden biri olduğunu söyleyebiliriz. Boyutlarıyla şehirde bile rahat hareket sağlayan otomobilin geniş cam yüzeyleriyle sunduğu aydınlık kabini, sorunsuz görüş açıları, dinamizm ve konforu başarılı şekilde veren süspansiyon ve direksiyon ayarları, yol tutuş konusunda güveni arttıran çekiş sistemi, hızlanma ve tüketim dengesini kuran, keyif veren dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisiyle Q5 güzel bir bütüne sahip.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.