otohaber_logo
Test Merkezi
Test: Alfa Romeo Tonale 1.6 Dizel 130 HP DCT
Alfa Romeo Tonale 1.6 Dizel 130 HP DCT
Test: Alfa Romeo Tonale 1.6 Dizel 130 HP DCT

Alfa Romeo, markasının yeni geriş seviyesi Tonale sayesinde artık çok daha geniş bir kitleye hitap edebilecek. Hafif hibrit benzinli ve dizel motor seçenekleri de bu konuda önemli destek sağlayacaktır. Alfa Romeo’nun kompakt sınıfta tekrar model sunabilmesi Tonale ile mümkün oldu. Üstelik en popüler karoser tipi olan SUV Crossover olan Tonalle, Alfa Romeo’nun artık çok daha geniş bir kitleye ulaşmasını sağlayacak yeni bir giriş modeli var.

Tonale genel olarak Alfa Romeo’nun diğer modellerinden izler taşırken yeni modern tasarım detaylarına sahip. Öncelikle mevcut Alfa Romeo modellerine göre yeni görünen far tasarımı dikkat çekiyor. Aslında bu tasarım markanın DNA’sından izler taşıyor. Dikey tasarlanan ve Alfa Romeo için kült bir öğe olan ön panjurla birlikte tamponda da geniş hava girişleri kullanılarak güçlü bir görünüm elde edilmiş.



Geniş yükleme alanı


Arkada da benzer modern detaylar göze çarpıyor. LED ışık şeridi şeklinde otomobilin arkasını saran stoplarda da farlarda olduğu gibi üç adet U harfine benzer ışık imzası sunuluyor. Elektrikli açılır bagaj kapağı arkasında 500 litrelik cömert bir yükleme alanı bulunuyor. Yükleme eşiğinin biraz yüksek olması kullanımı zorlaştırabiliyor.

Arka koltuklara iniş-binişte kalın D sütunları ve arkaya doğru alçalan tavan çizgisi ile biraz daha dikkat gerektiriyor. Buradaki yaşam alanı uzun boyular için kısıtlı. Dar arka cam tasarımı kabin içi aydınlığını kısıtlıyor. Arka koltuk kafalıklarının katlanamaması geri görüşü de kısıtlıyor. Bunun park sırasındaki çözümü olarak da geri görüş kamerası Sprint haricindeki tüm donanımlarda standart olarak geliyor.




Otomobilin ön koltukları ise yeteri kadar ferah ve konforlu. Modern görünen kokpitte Alfa Romeo geleneklerinden birini daha, uzun gösterge siperliğini görüyoruz. Tonale’deki 12,3 inçlik dijital gösterge ile modener ve fonksiyonel bir yapı elde edilmiş. Sürücüyü saran konsol yapısı dışarıdaki sportiflik hissini içeriye de taşınmış.

Sprint’den itibaren akılla adaptif sürüş yardımcısı gibi ileri güvenlik donanımları standart olarak yer alıyor. Ti isimli bir üst donanımda, LED matrix farlar, ambiyans aydınlatma, elektrikli açılır bagaj kapağı gibi özellikleri sunuluyor. Sadece benzinli hibrit ile sunulan en üst seviye olan Veloce ise çift aşamalı elektronik süspansiyon, Brembo fren kaliperleri, 19 inç elmas kesim alaşım jantlar, karartılmış arka camlar, alkantara iç döşeme, alüminyum vites kulakçıkları gibi fonksiyonel ve estetik özelliklerle ayırt ediliyor.




Tonale’nin fiyat listesinde 1.5 litre 160 HP’lik benzinli hibrit ve 1.6 Dizel 130 HP motor seçenekleri bulunuyor. 1.6 130 HP dizel motor 6 ileri DCT şanzıman ile 1.5 160 HP MHEV motor ise 7 ileri DCT şanzımanla geliyor. Test aracımız turbo dizel motorla bizimle.



130 HP’lik motorun hızlanma konusunda sakin olduğunu söyleyebiliriz. Ani hızlanma isteklerinde de sakin kalan motorun iddiası yakıt ekonomisi. Fabrika verilerine göre 5,2 lt/100 km ortalama tüketim iddiasındaki Tonale test ölçümlerinde de benzer veriyi sunabildi. Yakıt ekonomisi odaklı bir sakin bir sürüşte bu rakamın çok daha altına 4,0 lt/100 km ortalama tüketim seviyelerinde yol almak mümkün. Şehir içinde Tonale’nin sunduğu hızlanma tecrübesi makul seviyedeyken otoyol kullanımında ve araç sollamalardaki beklenen ataklığı sağlayamıyor. Çift kavramalı otomatik şanzımanla konforlu ve akıcı bir sürüş tecrübesi yaşanıyor.

Tonalenin kolay yönlendirilebilen direksiyon istemi de konforu sağlarken süspansiyon ayarlarıyla da konfor odaklı bir yapı sunulmuş.

Sonuç olarak Alfa Romeo Tonale’nin Premium pazarda 1.6 litre dizel motor sunabilmesi bu motor beklentisinde olanlar için tercih sebebi olacaktır.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer


Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.