Temsa, Türkiye'nin yanı sıra Avrupa ve ABD pazarlarına da, kendi markası ile otobüs ve midibüs segmentinde üretim ve ihracat yapıyor. 2016 yılında 889 milyon TL olan satış cirosunu bu yıl 1 milyar TL'ye arttırmayı hedefleyen Temsa, 2016 yılındaki 128 milyon dolar olan ihracat hedefinde 150 milyon doları aşmayı planlıyor. Aralarında ABD, İngiltere, Fransa ve Almanya'nın da bulunduğu 66 ülkeye bugüne kadar 10 bin araç ihracatı yapan Temsa, 2 ülkeyi daha portföyüne eklemek için çalışma sürdürüyor. MD9 electriCITY ve Avenue EV'in ardından yeni bir elektrikli araç geliştirmek için Araştırma-Geliştirme (Ar-Ge) çalışması devam ediyor. Temsa'nın ürün gamı içinde Maraton, Safir Plus şehirlerarası yolcu ve turizm otobüsleri, Prestij, Opalin midibüsleri ile özellikle şehir içi toplu taşımacılık için geliştirilen Avenue, Tourmalin otobüslerini, ayrıca Amerika için TS45, TS35E, TS30 ve Avrupa için Avenue, LD, HD, Maraton; Midi Coach segmentinde ise MD9, MD7 otobüsleri bulunuyor.
AR-GE'DE ÖNCÜ
Temsa, Türkiye'de en fazla Ar-Ge harcaması yapan 205 şirket arasında 27'nci sırada yer alıyor. 2015 yılı Ar-Ge araştırmasına göre Temsa, Ar-Ge'ye 18 milyon 500 bin lira ayırdı. Bu Temsa'nın cirodaki payının 2.45'ine denk geliyor. Firmada Ar-Ge bölümünde 187 kişi çalışıyor. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yürütülen 'Ar-Ge Merkezleri Performans Endeksi'ne göre 2014 yılında Temsa Ar-Ge merkezi 117 firma arasında 73'üncü olurken, 2015 yılında 127 firma arasında 12'nciliğe yükseldi. Temsa Ar-Ge ayrıca, otomotiv alanında 2014'te 10 firma arasında 7'nci, 2015'te 11 firma arasında 2'nci oldu. Firma, Fikri Mülkiyet Yetkinliği sıralamasında ise 11 otomotiv şirket arasında birinci sırada yer aldı.
Kaynak: DHA