Son yıllarda artık mobil uygulamalar yoluyla bile aracımızın sistemi veya arızaları hakkında bilgi sahibi olabiliyoruz. Tabi bu durumda otomotiv üreticileri ve yazılımlar da bu bilgilere sahip olabiliyor. Bu bakımdan bir kısıtlama yapılması ihtiyacı doğuyor.
Sözleşmeye göre otomotiv üreticileri aracın durumu, sürüş alışkanlıkları gibi verileri toplarken kullanıcıdan izin alacaklar. Ayrıca ihtiyaç olandan fazla bilgi toplanmayacak ve bu konu hakkında mutlaka kullanma kılavuzlarında veya internet sitelerinde kullanıcılara aydınlatma yapılacak. Üreticiler elde ettikleri bu bilgilerin güvenliğini korumak zorunda ve farklı bir yerde kullanılacaksa mutlaka anonim hale getirilecek.
Bununla birlikte veri toplama dışında sistemin araştırılması için kullanıcı iznine başvurulması zorunlu değil. Bununla birlikte Auto Alliance birliği Honda veya Nissan gibi büyük üreticileri kapsamıyor. Bu bakımdan gizlilik sözleşmesi yaygın olarak benimsenmeyebilir. Prensiplerin en erken 2016 yılında başlayan hizmetlerde ve 2017 model araçlarda uygulanması bekleniyor.