Oldukça genç ve heyecanlı bir tasarımcı olan Uğur Şahin, kendi adıyla kurmuş olduğu UgurSahinDesign tasarım markasıyla ismini duyurmaya devam ediyor. Hollanda'da bulunan şirkette 2 ve 3 boyutlu tasarımlarla özellikle kişiselleştirilmiş süperspor otomobiller üzerine yoğunlaşan Şahin'in, konsept otomobilleri ete kemiğe bürünmüş şekilde Avrupa'da caddelerde görmek için gün sayıyor. Biz de Uğur Şahin ile otomobilleri konuştuk.
Daha önce pek çok süperspor tasarımınızı görmüştük, Project F fikri nasıl çıktı ne kadar sürede oluştu?
Project F fikri bir yatırımcının benimle temasa geçerek kendisi için dünyada sadece bir tane var olan bir tasarım yaptırmak istemesiyle ortaya çıktı. Yani sipariş verilerek yapılan bir tasarım. Şu anda bu tasarımı gerçeğe çevirmenin çalışmalarını yapıyoruz. Tasarım süreci otomotiv tasarım sektöründe normalden daha kısa bir süre olarak görülen 3-4 ay içinde tamamlandı ve basına tanıttık.
Yakın dönemdeki otombil trendleri (SUV-Crossover) tasarımlarınıza ilham oluyor mu? Sizden yakın dönemde bir SUV veya crossover görecek miyiz?
Şahsen SUV veya crossover segmentindeki araçlar benim pek ilgimi çekmelseler de son zamanlarda yapılan tasarımları gayet beğeniyorum. Örne vermek gerekirse Range Rover Evoque ve Kia Sportage modellerinin tasarımları çok iyi. Benim de 3 sene önce Endonezya'da bulunan bir şirket için tasarlamış olduğum bir SUV-Crossover tasarımım olmasına rağmen, bu tasarım bir çok diger konsept tasarımlar giri üretime geçmedi ve şirket de projeyi durdurdu.
Markalardan nasıl dönüşler alıyorsunuz? Mesela Ferrari hiç sizinle temas etti mi?
Markalar ne yazık ki bizim segmentimizdeki şirketlere pek sıcak bakmıyorlar.. Örnegin 3 sene önce tasarlanmış oldum Aston Martin Gauntlet isimli konsept tasarımı Aston Martin'in avukatlarının bizi zorlamasıyla sonuçlandı. Hatırladığım kadarıyla logo ve amblem kullanımı konusunda bizi mahkemeye vermişlerdi. Olumlu sonuçlansa da, biraz düşmanca algıladığımız bir dönüş oldu. Demek ki bir tehdit olarak gördüler. Ferrari ile bu tur konularda bir sorunumuz veya iletişimiz olmadı.. Sonuçta tasarladığımız araçlar, yatırım yapan kişilerin sahip oldukları araçlar üzerine oldukları için markaların bizi durdurabilecek hakları yok.
Kariyer planınınızda kendinizi nerede görüyorsunuz? Hedeflerinizin yüzde kaçındasınız?
Doğruyu söylemek gerekirse şu anda tam olarak istediğim yerdeyim ve hayatta en çok zevk aldığım işi yapıyorum. Bundan 5-10 sene sonrasında nerede olacağımı pek kafama takmıyorum. Hedef koymak çok iyidir ve yararlıdır, ben de bazı konularda planlar yapıyorum ve fakat her günü yeni bir gün olarak değerlendirip, yarın için beynimi fazla yormamaya çalışıyorum. Bu şekilde yaşamak yaratıcılığı arttırıyor.
Tasarımcı gözüyle otomotiv sektöründeki değişimi nasıl yorumluyorsunuz sizce gelecek nasıl otomobillerde?
Hepimizin bildiği gibi elektrikli araçlara yönelik büyük yatırımlar yapılıyor. Bu tür gelişmelerin ileride çok daha önemli yerlere geleceğini düşünüyorum ve dolayısıyla günlük hayatımıza entegre sistemler yaratılabilir. Mesela suda bulunan hidrojen moleküllerini kimyasal enerjiden mekanik enerjiye çeviren araçlar konusunda yapılan çalışmalar var. Her ne kadar bu projeler erken aşamada olsa da geleceğin potansiyelini gösteriyor.
Türkiye'den yakın dönemde teklif aldınız mı? Gelmeyi planlar mısınız?
Türkiye'den şu ana kadar herhangi bir teklif almadım. Türk otomotiv basını yapmış olduğum çalışmaları yakından takip ediyor bu da beni çok memnun ediyor. Türkiye'de araç tasarımı konusunda iyi işler yapmak benim en çok istediğim ve sıcak baktığım konulardan bir tanesidir. Eğer yerinde bir teklif olursa kesinlikle gelmeyi planlarom. Su anda 5 senedir araştırma ve geliştirme çalışmalarını sürdürdüğümüz TORUK isimli Türk elektrikli araç projemiz var. Farklı konularda uzman mühendis ve öğrenci arkadaşlarımızdan oluşan bir grup ile gerçekten iyi seviyede çalışmalara yapıyoruz ve yatırımcı arıyoruz.
Yakın dönemde caddelerde görebileceğimiz bir tasarımınız çalışmanız var mı?
İtalyan Soleil Motors'a yapmış olduğumu "Anadi" isimli tasarım üretim aşamasında ve her ne kadar çok az sayıda üretilecek olsa da caddelerde görülecek bir spor otomobil olacak.
Yazı : Volkan Demirkuşak