Otomotiv sektöründe Nissan'dan, VW Grubu'na Opel'den, Bugatti Galibier konseptine kadar farklı projelerde çalışan endüstri tasarımcısı Sedat Öztürk ile buluşturduğumuz Citroen DS5, Hyundai i40 ve Mazda6 yorumları çok ilginç.
Citroen DS5
Yaratıcı teknoloji mottasını destekleyen sıra dışı futuristik formu ve aerodinamik yapı, aracı uzay mekiği gibi algılamamızı sağlıyor. Bazen tanımlı bazen de tanımsız birçok şaşırtan sürpriz çizgi, yüzey veya elementler aracı çok iddialı, kolay farkedilebilir ve bakmaktan kendini alamaz hale getiriyor.İç tasarım ise dış tasarımın bir iki kademe önüne geçerek uzay ve teknoloji hissini doruklara çıkartıyor. Ergonomik olarak doğru bir iş fakat merkezde bulunan çok küçük butonlar kabin içindeki diğer kocaman butonlarla bütünlük sağlamıyor!
Hyundai i40
Modern, güçlü, dinamik çizgi ve yüzeylerin doğanın akışkan elementleriyle harmanlanması sonucu lüks görünümlü ama sportif bir sedan ortaya çıkmış. Ön aşağıdan arka yukarıya çıkan keskin omuz çizgisi araç tasarımında kanat etkisi yaratıyor.Kokpitteki güçlü akışkan çizgiler dış tasarıma öykünmekte... İç mekandaki ergonomik değerler üst seviyede tutulmuş, gereksiz buton sayısı en aza indirilmiş. Bununla birlikte kaliteli ve sportif iç mekan tasarlanmış.
Mazda 6
Mazda Takeri concept modelinin ruhu bu araçta hayat buluyor. Mazda'nın yeni amiral gemisi Mazda6, sportif, zarif, güçlü ve dengeli bir estetiğe sahip görünüyor. Mazda6'nın karmaşadan uzak anlaşılabilir doğal formlarla güçlendirilmiş, kendine has ruha sahip olduğunu söyleyebiliriz. Rüzgar ve suyun akışı bu sade ama güçlü güzellikteki formlara yansıyor.İçerisinde de, tıpkı dış tasarımda olduğu gibi sağlam karakterli çizgiler kullanılırken, kaliteden ödün vermeyen ama aynı zamanda sadelikten vazgeçmeyen bir bütünsellik taşıyor. Tek eksiği multimedya sisteminin bütün içindeki uyumsuzluğu!
otohaber Dergisi Test Editörü Koray Kodal'ın yorumu :
"Kimi otomobilleri sattıran sadece tasarımlarıdır. Türkiye'de benzer fiyat seviyesinden ulaşılabilen Citroen DS5, Hyundai i40 ve Mazda6 modelleri sadece tasarımlarıyla bile kendi müşterilerini bulmakta zorlanmayacak otomobillerden. Ancak tasarım uğruna ise ergonomik özelliklerden ödün vermek gerekebildiği unutulmamalı. "
Yazı : Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer