Tasarımıyla dikkat çekiyor
Hyundai giderek daha cesur tasarımlı modelleriyle ön plana çıkmaya başlarken, markanın kompakt sedanı Elantra da iddialı bir tasarımla ülkemizde satışa sunuldu. Yeni Elantra, atmosferik 1,6 lt motoru ve CVT şanzıman kombinasyonuyla konuğumuz oldu.
Tasarımıyla dikkat çekiyor
TASARIM
Honda Civic Sedan, Toyota Corolla Sedan, Ford Focus Sedan, Renault Megane Sedan ve Skoda Octavia gibi zorlu rakiplerle mücadele eden yeni nesil Elantra, çarpıcı dış tasarımıyla fark yaratmaya çalışıyor. İnce tasarımlı ön far ve stop grubu aracın daha geniş gözükmesine katkı sağlıyor. Tasarım ilk bakışta biraz gözü yorsa da, zaman geçirdikçe bu iddialı tasarıma alışıyorsunuz.
Tasarımıyla dikkat çekiyor
KABİN
Kabine geçtiğimizde de dış tasarımla devam eden iddialı çizginin devam ettiğini görüyoruz. Sert plastik malzemelerin fazla kullanılması kalite bakımından bir eksiklik yaratmamış. İşçilik ise sınıf standartlarından geri kalmıyor. Elite donanımlı test aracımızda 8 inçlik dokunmatik bilgi-eğlence ekranına yer verilmiş. Daha önceki biraz karışık olan arayüz artık daha sadece ve anlaşılır şekilde tasarlanmış. Ekranın genel olarak çözünürlüğü başarılı, dokunma hassasiyeti de iyi seviyede. 10,25 inçlik dijital gösterge grubu da yine takip edilmesi kolay şekilde tasarlanmış. Eşya gözü bakımından da sınıf standartlarını karşılıyor Elantra, hem akıllı telefonunuzu hem de diğer eşyalarınızı yerleştirebileceğiniz alanlar sunuluyor.
Tasarımıyla dikkat çekiyor
YAŞAM VE YÜKLEME ALANI
Hem önde hem de arkada sınıfının en iddialı yaşam alanlarından birini sunuyor Elantra. Özellikle arka taraftaki diz mesafesi bizi oldukça şaşırttı. Elantra, sınıfının referans noktası kabul edilen Skoda Octavia'dan 50 mm daha cömert diz mesafesi sunuyor. 474 litrelik bagaj hacmiyle ise sınıfının ortalarında yer alıyor. Bagaj kapağı elektrikli açılır/kapanır değil ayrıca bagaj kapağı tutamağı da sunmuyor oluşu Elantra'ya biraz puan kaybettiriyor.
Tasarımıyla dikkat çekiyor
MOTOR-ŞANZIMAN
Elantra ülkemizde sadece 1,6 lt'lik atmosferik benzinli motorla satılıyor. Bu motor, manuel şanzıman ya da CVT otomatik şanzımanla tercih edilebiliyor. Rakiplerinde daha zengin motor çeşitleri mevcutken, Elantra'nın tek motor ile satışa sunulması elini biraz zayıflatıyor. Atmosferik motorla birlikte CVT tipi şanzıman ikilisinin önceliği performans değil. Sürüş modlarıyla sürüş karakteri değişen Elantra, spor modda biraz daha sportif hissettirebiliyor.
Tasarımıyla dikkat çekiyor
SÜRÜŞ
Konforlu süspansiyon sistemi, yol tutuştan da ödün vermiyor. Net direksiyon sistemi ani tepkilere hızlı cevap veriyor. Yalıtım konusunda da hem motor sesi hem de yol gürültüsünü kabine fazla almayan Elantra, yüksek hızlarda çok rahatsız etmese de rüzgar gürültüsü alabiliyor.
Tasarımıyla dikkat çekiyor
YAKIT TÜKETİMİ
Yakıt tüketim konusunda 6,2 lt / 100 km'lik fabrika verisi tüketim değeri karşımıza çıktı. Çoğunlukla şehir içinde kullandığımız Elantra'yı teslim ettiğimizde yol bilgisayarında 7,0 lt/100 km yazıyordu.
Tasarımıyla dikkat çekiyor
SONUÇ
Sonuç olarak Hyundai Elantra tasarımıyla sınıfında dikkat çeken bir model olmuş. Tek motor seçeneğinin olması sınıfında elini biraz zayıflatsa da, özellikle üst versiyonlarda sunduğu donanımlar, konforlu sürüşü ve özellikle sınıf standartlarını aşan arka diz mesafesiyle rekabette ben de varım diyor.
Yazı: Özerk Ihlamur
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.