Mitsubishi’nin 45 yılda 5,6 milyondan fazla üretilen L200 modeli her neslinde sağlamlığı, arazi yeteneği ve konforuyla kendini kanıtlayarak pikap dünyasının önemli modelleri arasına yerleşti. Uzak Doğu’da Triton adını alan L200'ün yeni nesli artık daha çok pazarda satılacak ve Tayland’da üretilmeye devam edecek.
Altıncı nesil olan yeni L200'ün daha sağlam bir şasiye sahip olduğu belirtilirken yeni süspansiyon sistemi, elden geçirilen motor ile aktarma organları ve güncellenen sürüş sistemleri sayesinde daha iddialı olacağı görülüyor.
Renault-Nissan-Mitsubishi ortaklığı ile geliştirilen yeni L200, Nissan Navara ile aynı şasiyi paylaşıyor. Ön bölümde devasa ızgarası, bölünmüş farları ve alt koruma parçası dikkat çekerken çamurlukların etrafındaki parçaları da bu tasarımı zenginleştiriyor. Sağdan direksiyonlu olarak tanıtılan bu aracın soldan direksiyonlu ve Avrupa versiyonlarında bazı detay farkları olabilir ama büyük bir değişim olmayacaktır.
Şasinin sağlamlığı arttı
L200’ün yeni merdiven tipi şasisinde eğilme sertliği yüzde 40, burulma sertli ise yüzde 60 oranında arttı. Şasinin çelik alaşımının çekme mukavemetinin de arttığı belirtilirken bu aracın süspansiyon sistemi de yenilendi.
Detaylarıyla dikkat çekiyor
Yeni L200’ün yan bölümü Nissan Navara’yı andırırken LED stop lambaları, arka basamak ve kasa içi tasarımları da dikkat çekiyor.
L200’ün iç mekanı
L200’ün iç mekanında analog gösterge ve multimedya ekranı dikkat çekerken dijital klima ile kablosuz şarj özelliği de bu araçta yer alıyor. Ayrıca kapı kollarından döşeme malzemelerine, arazi seçici çevirmeli düğmeden koltuklara kadar pek çok özellik yenilendi.
Sürüş sistemleri
Adaptif hız sabitleyici, önden çarpışma önleme, kör nokta uyarısı, şerit değiştirme asistanı ve arka çapraz trafik uyarı sistemi bu araçta yer alıyor. Ayrıca aktif denge ve çekiş kontrol sistemi de güncellenerek görev yapmaya devam ediyor.
Motor seçenekleri
L200’de 150 HP, 184 HP ve 204 HP güç seçeneği olan değişken geometrili turboya sahip 2,4 litrelik dizel motor yer alıyor. Bu araçta 6 ileri manuel ya da 6 ileri otomatik şanzıman seçeneği bulunmaya devam ediyor. Ayrıca merkezi (orta) kilitli diferansiyeli olan L200'de sınırlı kaydırmalı kilitli diferansiyele sahip Easy Select 4WD veya Super Sepect 4WD-II sistemleri yer alacak. Normal, eko, çakıl, kar, çamur, kum ve taş (kaya) sürüş modları da L200’de görev yapıyor.