otohaber_logo
Haberler
Takashi Yamamoto-Toyota Baş Mühendisi
Orta sınıfa yeni Avensis ile iddialı giren Toyota’nın Baş Mühendisi Takashi Yamamoto ile Paris Otomobil Fuarı’nda yarattıkları otomobil ve J-Factor hakkında görüştük.
Takashi Yamamoto-Toyota Baş Mühendisi

Yeni Avensis'i yaratırken nelere dikkat ettiniz?

Avensis'in hedef kitlesi Avrupa odaklı olduğu için bu kıtanın kullanıcılarına yönelik çalışmalar gerçekleştirdik. Öncelikle, Avensis projesinde çalışmak üzere 34 mühendis Japonya'ya gitti. Sonrasında Avrupa'ya geri döndüler ve bilgilerini diğer Avrupalı mühendislerle paylaşıp, final modeli hazırladılar. Toyota'da ilk defa bir baş mühendis de Japonya'dan Avrupa'ya bir araç geliştirmek için gitti, Avrupa'da bir süre yaşadı ve Toyota'nın Avrupa'daki tasarım ve üretim merkezlerinde görevini sürdürerek beklentilerin ne olduğunu özümsemeye çalıştı. Bu sayede Japon kültürü ile Avrupa kültürünün bir sentezini gerçekleştirmeyi hedefledik.

Yaris ve Auris Avrupa'da tasarlanmıştı. Avensis'in farkı nedir?

Bu iki modelde de küresel düşünce daha ağır basıyordu. O yüzden Avensis'i yaratırken Avrupalıların ölçülerine bile daha çok dikkat ettik. Çünkü Japonya ve Avrupa arasında boyutlar çok farklı. Mesela direksiyon simidi, Avrupalıların elleri daha büyük olduğu için daha kalın tasarlandı.

Toyota'da ilk defa mı böyle bir proje gerçekleştirildi?

Evet. Bu proje sonunda ortaya çıkan felsefemizin adına J-Factor dedik. Buna göre Japon kültürünü esas alarak ancak Avrupalıların beklentilerini de buna dahil ederek bir sentez oluşturmak istedik. J-Factor'ün ilk uygulandığı araç Avensis oldu.

Toyota'nın üretim felsefesi Japon disiplininden ileri gelen bir yapıdadır. Avensis'in tasarım ise daha Avrupai. Aracın tasarımını Alfa Romeo 159 ile kıyaslayabilirsiniz. Ancak bu markadan çok daha dayanıklı bir araç ürettiğimizi iddia edebiliriz. Yani, Japonların üretim kalitesi Avrupa'nın tasarım anlayışıyla buluştu. Mesela iç mekanda ahşap kaplama yerine çok dayanıklı bir madde olan Japon kültüründe bolca yeri bulunan bambuyu kullandığımız versiyonlar mevcut. Düğmelerde de artık yazı yerine sembol kullanıyoruz çünkü Avrupalıların algılamasını kolaylaştırıyor. Bunun gibi detaylarda J-Factor'ü hissedeceksiniz.

Volkswagen Passat'ın liderliği sürüyor. Ve bu model ana hedefimiz. Onun dışında Ford Mondeo ve Opel Insignia rekabete gireceğimiz diğer modeller. Ancak biz Avensis ile biraz daha üste de alternatif olmak istiyoruz. Premium orta sınıftaki modellere iyi bir alternatif olacaktır Avensis.

Avensis için hep Avrupa'yı inceledik diyorsunuz. Başka bölgelerde bu araç satılmayacak mı veya başka bölgelerden fikir almadınız mı?

Elbette aldık. Avensis, Avrupa odaklı ancak varlık gösterdiğimiz bütün pazarlardan esinlenerek oluşturduğumuz bir model. Japonya'dan ve Kuzey Amerika'dan destek aldığımız bölümler de oldu tabii. Bu bölgelerde de Avensis olacak şüphesiz.

Avensis Sedan ve Station versiyonları ile sunulacak. Avrupa'da D segmentinde en çok sedan ve station karoser tipleri tercih ediliyor. Avensis'in bir coupe versiyonunu geliştirmek isterdim. Ancak olmayacak. Olsa bile adı farklı olur.

2009 yılında 115.000 adet Avensis satmayı planlıyoruz. Bunun büyük bir bölümü Avrupa'ya gelecek ve güncel modele oranla yüzde 15 ile 20 arasında bir artış söz konusu olabilir. Her ne kadar Avrupa pazarında D segmenti sedanlar eski paylarına sahip olmasalar da, yeni Avensis'in sınıfının ilk akla gelen modellerin arasına gireceğini öngörüyoruz.

Yazı: Birkan Demir Çalışkan

- Yeni Avensis 2009'un ilk çeyreğinde, yüksek ihtimalle şubat ayında Türkiye'de pazara sunulacak.

- Avrupalıların elleri Japonlara göre daha büyük olduğu için direksiyon simidi daha kalın tasarlandı.

- Düğmelerde yazılar yerine sembollere yer verilerek daha kolay algılanılması sağlandı.

- Türkiye'de en fazla satış rakamının 1.6 lt 132 HP'lik versiyonun oluşturması bekleniyor.

- 2.0 lt'lik dizel versiyon 126 HP gücünde.

- 2.2 lt'lik dizel versiyonda ilk defa 6 kademeli otomatik şanzıman sunulacak.

Takashi Yamamoto kimdir?

1982 yılında Toyota'da çalışmaya başladı. Önden çekişli ilk Celica'nın üretim aşamasında katkıları oldu. 1984 ve 1992 yılları arasında aralarında ilk jenerasyon Lexus LS420, 11'inci ve 12'inci jenerasyon Toyota Crown projelerinde yer aldı. 2003 yılında Mark X'in şef mühendisi oldu. 2005 yılında üçüncü jenerasyon Avensis'in şef mühendisliğine atandı. Yeni Avensis'in geliştirilmesindeki en önemli isim olan Yamamoto 1957 Japonya doğumlu.

AVENSIS'İN DETAYLARI

Yeni Avensis ile Avrupa'da nasıl bir satış artışı bekliyorsunuz?

Paris'te ilk olarak sedan ve station karoserli Avensis modellerini gördük. Bunlara yenileri eklenecek mi?

Yeni Avensis'in en büyük rakipleri hangi modeller olacak?

J-Factor nelerden oluşuyor. Yeni Avensis'te J-Factor'u nasıl algılayabileceğiz?

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.