"Bu hafta sizlere Suzuki'nin üç küçük cengaverinin testini gerçekleştirdik. Super Carry kamyonet, Super Carry Van ve Super Carry minibüs.
Çoğunlukla profesyonel amaçlarla kullanılan bu araçlar sahiplerinin en büyük yardımcılarıdır. Bu araçlar için "canla başla çalışırlar" desek, yalan söylemiş olmayız.
Şimdiye kadar görmeye alışkın olmadığınız bu test tam dokuz günümüzü aldı. Önce kamyoneti,içine eşya koyarak şehir içinde denedik. Bu eşyaları boşaltıp başka mallar yükledik, trafiğin yoğun olduğu yerlerde park ederek,arka kapısını açtık. Adeta bir esnaf gibi yükleme boşaltma yaptık. Son olarak da uzun yola çıktık. İstanbul-Çatalca arasını yüklü ve yüksüz olarak gidip geldik.
Arkası kapalı olan Super Carry Van'ı ise trafiğin yoğun olduğu Nişantaşı ve Beyazıt bölgelerinin dar sokaklarında test ettik. Park eden araçların yanında trafiği aksatmadan ,sağ,sol ve arka kapıların yardımıyla nasıl mal yüklenip boşaltılacağını denedik.
Suzuki ticari serisinin testini minibüs ile tamamladık. Super Carry minibüs ile tamamladık. Super Carry minibüs önce bir servis vasifesini gördü. Gazetede çalışan arkadaşlarımızı akşam evlerine bıraktık, ertesi sabah ise evlerinden alarak gazeteye getirdik.
Bugüne kadar birçok spor otomobilin ve lüks sedanın testini sunmuştuk. Şimdi de bir ilki gerçekleştiriyoruz. Ciddi görünüşlü ama çalışkan,güvenilir,cefakar,sağlam ve işinizin bir parçası olup büyük yükleri omuzlarında taşıyacak olan bu üç küçük cenkçiyi sizler için test ettik.
İlk olarak bu ailenin en önemli fertlerinden biri olan Super Carry Panel Van ile başlayacağız.
Suzuki Carry Panel Van
4 silindirli , dört zamanlı ve su soğutmalı motora sahip olan Suzuki Panel Van'ın motor hacmi 970 cm3,maksimum gücü 44 beygir. Maksimum torku ise 75.0/3200 devir/dakikada. Araç 37 litrelik yakıt deposuna sahip.
5 kapılı olan bu Panel Van boş olarak 740 kilogram ağırlığında. İlk anda inanması güç ancak,yüklü olarak ağırlığı 1450 kilograma kadar çıkıyor.
İki kişilik koltuğa sahip ve dar alanlarda rahatlıkla kullanılabilen Super Carry Van'ı satın almayı düşünecek olanların öncelikle bilmesi gereken şey aracın boyutları. Uzunluğu 3.290 milimetre, genişliği ise 1.395 milimetre. Panel Van'ımızın yerden yüksekliği 1.780 milimetre. Dingil açıklığı, 1.840 milimetre, ön ve arka iz genişliği ise, 1.205-1.200 milimetre.
Arka yan kapılarının ikisi de sürgülü olarak açılıp kapatılabiliyor. Arkadaki tek ve geniş kapı açıldığında, büyük nesnelerin aracın içine sokulup çıkarılması oldukça kolay. Kısacası arka kapı ve sürgülü kapılar yardımıyla trafiğin yoğun olduğu yerlerde bile kolayca yükleme boşaltma yapabiliyorsunuz.
Suzuki Panel Van'ı kullanmak da son derece basit. Ufak koltukları var. Koltuk başlıkları, özel otomobillerinkini aratmayacak kadar rahat ve işlevsel. Vites çubuğu harikulade bir konumda, direksiyon hafif ve Suzuki'nin dönüş turu ise bir topacı bile kıskandıracak şekilde. İki kaldırım arası dönüş yarı çapı 4.1 metre. Araçta sadelik ve işlevsellik ön plana alınmış. Herşey ticari bir araçta olması gereken basitlikte. Akılcı bir tasarımla her tarafa müdahale edebilme olanağı sağlanmış. Göstergeler rahat okunabiliyor. Ön cam yıkama sistemi oldukça güçlü. Silecekler ise sadece bir konumda vazifelerini yerine getiriyorlar. Torpidonun tasarımı ufak olmasına karşın çok enteresan. Aşağıdan yukarıya doğru açılması içindekilerin düşmesini engelliyor.
Ufak araçların hemen hepsinin bir handikapı vardır. Kullanılabilecek alanın kısıtlı oluşu. Suzuki'de bu handikap,akılcı bir tasarımla yok ediliyor. Motor, öndeki iki koltuğun altına yerleştirilmiş. Koltuklar arkaya yatırılarak motora ulaşılabiliyor. Bu durumda hemen şu soru aklınıza gelecek:"Peki, motorun bu konumu,ön tarafta bir sıcaklık yaratmıyor mu?" Belki şaşıracaksınız, ama yaratmıyor. Eylül ayında olmamıza rağmen hala sıcak günler yaşıyoruz. Test yaptığımız günlerde de hava, en az yaz günleri kadar sıcaktı. Ama kesinlikle motordan kabine sıcaklık iletimi gerçekleşmedi. Çünkü Suzuki, pozitif bir yalıtımla bu sakıncayı tamamen ortadan kaldırmış. Koltuğun motora bakan tabanı gayet güzel şekilde izole edilmiş ve son olarak da alüminyum bir folyoyu hatırlatan yansıtıcı bir madde ile kaplanmış. Motorun büyük bir bölümüne, ön iki koltuk altlarından geriye doğru yatırılarak erişiliyor. Motorun arka kısmına erişmek için ise kabin içindeki dört civatalı metal kapağın açılması gerekiyor.
Suzuki Super Carry Van'da görüş açısı çok güzel. Yan aynalar bu tür araçların manevrası için önemli olduğundan Suzuki bunları iri ve kolay ayarlanabilir şekilde tasarlamış.
Aracın ön ve arka bölüm tabanlarında yuvarlak ve siyah kauçuk tapalar göze çarpıyor. Bu tapaların vazifesi, aracın içi yıkandığında biriken suyun boşaltılmasını sağlamak.
Son söz: Suzuki Super Carry Van'ın en önemli özelliği, çok ekonomik oluşu.
Suzuki Super Carry Minibüs
Çok yönlü kullanıma imkan verecek şekilde düşünülmüş olan bu araç, sekiz kişiyi rahatlıkla taşıyabilen bir kapasitede. Hafta içi işte kullanılabilecek, hafta sonu ise aileye hizmet verebilecek Suzuki Super Carry Minibüs'le Oto Haber'de çalışan arkadaşlarımızı iş çıkışı evlerine bıraktık ve ertesi sabah tekrar işe getirmek üzere aldık. Super Carry minibüs de, panel vanda olduğu gibi cömertçe dizayn edilmiş iki sürgülü yan kapıya sahip. Kapıların açılıp kapanması son derece kolay.
Arka koltukların bulunduğu yere geçmek bu yüzden çok rahat. Arkadaki koltuklar çeşitli oturma şekillerine göre ayarlanabiliyor. Kısmen veya tamamen katlayabilmeniz mümkün. Tamamı ile katlandığında minibüsünüz adeta bir panel vana dönüşüyor. Arka kapı Super Carry Van'da olduğu gibi güçlü iki amortisör ile donatılmış. Dolayısıyla arka kapağın rüzgarlı havalarda düşme korkusu hiç yok. Yani uzun süre açık kalabiliyor.
Aracın aküsü ise çok ilginç bir yerde gömülmüş durumda. Kısıtlı olan hacim en iyi şekilde kullanılmış.
Minibüs ile ilgili diğer tüm teknik veriler, ayrıntılarını yukarıda uzun uzun anlattığımız Super Carry Van ile aynı özellikleri taşıyor. Minibüste arka yan cam alanı çok fazla olduğundan, görüş daha rahat. Arkadaki sürgülü kapının üzerinde bulunan camlar da sürgülü bir sistem ile açılıp kapanıyor.
Ön koltuklar bir minibüs veya panel van için çok rahat. Üstelik koltukların kaplamasında kullanılam malzeme ağır hizmet tipi. Yani yıpranması oldukça güç.
Direksiyon simidinin dizaynı son derece sevimli. Minibüsü kullanmak son derece kolay ve içi yükle dolu olduğunda yol tutuşu daha da artıyor. Araç yere tam manası ile basmakta. El freni, en ölü bölge olan vites kolunun ön sağına alınmış, kullanılması son derece rahat. Vites kolunun ardındaki sade konsol da kullanışlı. Emniyet kemerlerinin takılıp çıkarılması rahat ve özel bir gayrat gerektirmiyor.
Minibüs ile şehir içinde yolculuk ederken, arkada oturan yolcular kabin içi sesin etkisi olmadan rahatlıkla konulabilmekteler. Uzun yolda ise bu, biraz daha zor. Çünkü rüzgar sesi şehir dışına çıkıldıkça daha fazla etkili oluyor.
Super Carry Minibüs, son derece sağlam, kullanması kolay ve çok yönlü bir araç
Super Carry Kamyonet
Diğer aile fertlerinden farkı, sadece ön kabinin oluşu. Arkada havuzlu bir kasaya sahip. Dolayısıyla bazı parçaların yeri değişmiş durumda. Örneğin akü. Doğal olarak, boyutları da diğerlerinden biraz farklı. Uzunluğu, 3.235 milimetre. Genişlik ise aynı: 1.395 milimetre. Yükseklik: 1.765 milimetre.
Boş ağırlık 675 kilogram. Yüklü ağırlığı ise 1.450 kilogram. Ön kabin kısmı limitli bir alana sahip olan Suzuki Super Carry Kamyonet'in kasasının 3 kenarı açılabilmekte. Bu açılma işlemi sonrası taşınacak olan mallar, rahatlıkla yüklenip boşaltılabiliyor. Aracın geri manevrası da son derece kolay. Bu modelde ön koltuk ayarı olmamasına karşın, optimum bir tasarımla oturma rahatlığı sağlanmış. Biz bu oturma konumunu, 1.85 ve 1.65 metre boylarındaki iki arkadaşımızı kabine oturtarak test ettik. Netice olumluydu. Her ikisi de aracın oturma ve kullanma pozisyonunun rahat olduğunu belirttiler.
Super Carry kamyonet kısıtlı alana sahip olan yerlerde kullanması son derece pratik ve kolay olan bir araç. Sağlam ve sade bir donanıma sahip. Her türlü satıhlı yol üzerinde yüklü iken dahi rahatlıkla yol alabilmekte. Super Carry kamyonetin profesyonel hayattaki başarısı oldukça fazla.
Her üç aracın da fren hidrolik yağ rezervuarı, dashboard'un kapı ile birleştiği kısımda yer alıyor.Şoför mahalinin kapısı açıldığında bu rezervuarı görmek mümkün.
Kalorifer sisteminin çok kuvvetli oluşu, Suzuki ailesinde ortaya çıkan bir özellik."