Yeni Volkswagen Amarok’un direksiyonuna ilk kez geçebilmek için Güney Afrika’ya, üretildiği topraklara gittik. Tamamen yenilenen Volkswagen Amarok ile ilk karşılaşmamız Hannover’de ticari araç fuarında olmuştu. Otomobille yakından tanışmak için bu seferki rotamızsa Cape Town. Güney Afrika’da bu lansmanın aracın yeteneklerini öğrenmemiz için akıllıca seçilmiş olsa da aslında bir diğer etken de Amarok’un burada Ford fabrikasında Ranger ile birlikte ortak olarak üretiliyor olması. Ford Ranger ile aynı platform ve teknolojileri taşıyan Amarok, Volkswagen’in kendine özgü tasarım öğeleriyle şekillenmiş ve yuvarlatılmış çizgilerle kaslı ve modern görünüyor. Dışarıda olduğu kadar içerisinde de modern bir görünüm elde edilen aracın ön ve arka yaşam alanında konfor ve ergonomi başarılı. Malzeme ve işçilik kalitesi konularında da ticari araç sınıfın aşan Amarok’ta binek otomobil kalitesi ve konforu elde edilmiş.
Yeni tasarım
Amarok yeni neslinde zengin donanımlarla geliyor. Anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemiyle konfor desteklenmiş ve başlangıç donanım seviyesinde 8 inçlik dijital gösterge sunulurken, donanım seviyesine göre en fazla 12,3 inç boyutunda dijital gösterge paneli bulunuyor. Aracın multimedya sistemi ise, başlangıç donanım seviyesi için 10,1 inç ölçüsündeyken, üst donanımlarla 12,0 inç boyutunda dikey dokunmatik ekran sunuluyor.
Gösterişli iç mekan
Sürüş güvenliği konusunda da artıları olan Amarok’ta park yerlerine giriş-çıkışta destek olan manevra için park asistanı, 360 derecelik çevre görüş, şerit değiştirme asistanı ve trafik işareti tanıma sistemi ilk defa sunuluyor. Sürüş destek sistemleriyle SUV sınıfını aratmayan Amarok’da, ACC+ Adaptif Hız Sabitleme (kamera taramaları ile otomatik hız kontrolüne yol işaretlerini ekliyor), IQ.LIGHT–LED Matrix Far da sunuluyor.
Altı adet sürüş modu sunan Amarok, farklı sürüş koşulları için sürücüyü destekliyor. Vites konsolundaki diferansiyel kilit fonksiyonun düğmesi ve çekiş kontrolündeki fonksiyonları yönetmek için dairesel bir kumanda bulunuyor. Dairesel kumanda ile de çekiş kontrolü pratik şekilde yönetilebilen Amarok’un 4x4 aktarma seçeneğinde, 2H, 4A, 4H ve 4L seçimleri sunuluyor. Eğim iniş desteği ile de sürüş güvenliği arttırılmış. Tüm bu sürüş modlarını deneyimleyebilmemiz için Cape Town’daki dağlık arazideki bir parkura çıktık. Su geçişinden, dik tırmanma ve inişlere, kayalar arasında geçişten, bozuk zeminde hızlı sürüşe kadar farklı koşullarda bu çekiş seçenekleriyle sorunsuz bir şekilde ilerleyebilmek Amarok’un içerisinde güvende hissetmemizi sağladı. Arazi yeteneklerine baktığımızda, 30 derece yaklaşma açısı, 26 derece uzaklaşma açısı, 21 derece karın açısı ve 800 mm su geçiş yeteneğini görüyoruz. 237 mm zeminden yükseklik de engebeli zeminlerde önemli avantaj sağlıyor. Tavanda hareket halinde 85 kg, sabitken 350 kg yük taşınabiliyor.
Elbette pikap sınıfının önemli unsurlarından biri de taşıma ve çekme kapasitesi. Ve Amarok bu konuda 1,19 tona kadar taşıma, 3,5 ton çekiş kapasitesi sunuyor.
Asfalt üzerinde de uzun süre geçirdiğimiz Amarok’un büyük SUV’ları aratmayan konfor ve çeviklikte bir sürüş yeteneği olduğunu söyleyebiliriz. Amarok’un yönlendirme hassasiyeti başarılıyken, yüksek ağırlık merkezine rağmen karoser salınımlarını kontrol altında tutabilen, güven veren bir sürüş tecrübesi var. Hızlanma konusunda da binek bir araçtan farkı olmayan Amarok’un kullandığımız her iki motoru 2.0 TDI ve 3.0 TDI V6 akıcı şekilde hızlanmasını sağlıyor.
Yazı: Koray Kodal/Cape Town