otohaber_logo
Test Merkezi
Sürüş İzlenimi: Volvo C40 Recharge
Volvo C40 Recharge
Volvo C40 Recharge

2030 yılına kadar tamamen elektrikli bir otomobil üreticisi olmayı amaçlayan Volvo, tamamen elektrikli otomobil ailesinin önemli temsilcilerinden C40 Recharge’ı yollara çıkartı. Volvo C40 Recharge Belçika’nın Gent kentinde üretilirken P6 ve P8 motorlarıyla Türkiye’de de satışa sunuldu. CMA isimli platformda üretilen ve tamamen elektrikli olarak tasarlanan ilk Volvo modeli C40 Recharge’ın tüm dünyada olduğu gibi satış süreci Türkiye’de de online olarak gerçekleştiriliyor.



XC40 Recharge ile aynı platforma sahip olan C40 yere daha yakın ve daha sportif tasarımıyla ayrılıyor. Otomobilin arkası, alt tavan çizgisiyle olan uyumuyla ön plana çıkarken, yeni ön tasarımı ise elektrikli Volvo’lar için yeni bir yüz sunuyor ve en son piksel teknolojisine sahip farlar da dikkat çekiyor.



Yüksek bir oturma pozisyonu sağlayan C40 Recharge, içerisinde hiç deri malzeme kullanılmayan ilk Volvo modeli. Deri iç mekân seçenekleri yerine, biyolojik bazlı ve geri dönüştürülmüş kaynaklardan üretilen, yüksek kaliteli sürdürülebilir malzeme alternatifleri sunuyor. 

Yeni C40, Türkiye pazarında P6 ve P8 olmak üzere iki motor seçeneğiyle satışa sunuldu. “Recharge Twin P8” motor tipinde, biri önde ve diğeri arka aksta olmak üzere, iki elektrikli motor ile 300 kW (408 HP) güç ve 4x4 aktarma sunulurken 0-100 km/s hızlanması 4,7 saniye olarak açıklanıyor. Yaklaşık 40 dakikada yüzde 80’e kadar hızlı şarj edilebilen, 78kWh kapasiteli batarya ile WLTP’ye göre 450 km’lik menzil iddiasıyla geliyor.



Sadece önde 170 kW’lik motorla gelen C40 Recharge P6 ise 7,4 saniyelik 0-100 km/s hızlanması sunarken WLTP ölçümüne göre tek bir şarjla 438 kilometreye kadar menzil sunuyor. Yaklaşık 28 dakikada batarya kapasitesi yüzde 10’dan yüzde 80’e kadar şarj edilebiliyor.

Direksiyonuna geçtiğimiz önden çekişli versiyonun akıcı şekilde hızlandığını ve dinamizm beklentisinde olanları tatmin edebilecek bir sürüş tecrübesi sunduğunu gördük. Motorun akıcı ve güçlü yapısı kadar süspansiyon yapısının da dinamizmi desteklediğini söyleyebiliriz. Ancak süspansiyon sisteminde konfordan da ödün verilmemiş. Direksiyonda ise daha çok konfor odaklı bir yapı tercih edilmiş. Ses yalıtımı konusunda da başarılı bir seviyede olan C40’ta lastik ve rüzgar gürültüsü rahatsız edici seviyeye ulaşmıyor.

Yazı: Koray Kodal

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.