Toyota'nın alışılmış çizgilerine göre sıradışı tasarıma sahip olan C-HR modelinin 1.8 Hybrid seçeneği, sessizliğiyle ve düşük yakıt tüketimiyle oldukça iddialı bir model.
Bu araçta görev yapan 1.8 lt'lik benzinli motor ve elektrikli motorla birlikte 122 HP maksimum güç üretiyor. Ortalama yakıt tüketimi 3,9 lt/100 km olan aracın 86 g/km karbondioksit salımı bulunuyor. Bu değerler fabrika verileri ama gerçekte de aracın direksiyonuna geçtiğimizde yol bilgisayarına göre harcadığımız yakıt miktarı fabrika verilerine çok yakın ve hatta neredeyse aynıydı. Oldukça sessiz olan hibrit C-HR'da sürüş sırasında aracın elektrikle mi yoksa benzinle mi gittiğini bazen anlamak zor, ekrandan takip edebiliyoruz. Zaten Toyota motorlarının genelde sessiz olmalarıyla ünlendiklerini küçük bir not olarak belirtmeliyiz.
Bu araçta görev yapan elektronik kontrollü sürekli değişken e-CVT şanzıman iyi çalışıyor. Ancak ekonominin ön planda olduğu bu modelin hızlanması oldukça sakin. Zaten fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 11,0 saniyede tamamlayan C-HR 1.8 Hybrid, performans yerine çoğu zaman ekonomiyi tercih ediyor. Sonuçta hantal bir otomobil değil ama çok da kıvrak bir model sayılmaz. Fabrika verilerine göre bu araç sürücü dahil 1535 kg. C-HR'ın iç mekanında işçilik ve malzeme kalitesi oldukça iyi. 8 inçlik dokunmatik ekranın kullanımı pratik. Navigasyon sistemi baz donanım olan Advance'de yok, Dynamic ve Diamond'da ise isteğe bağlı. Aracın arka bölümü biraz darlık hissi veriyor. Arka kapı tasarımı, küçük camı ve kapı kolunun yukarıda yer almasını beğenenler de var, eleştirenler de. Ancak C-HR'ın 297 litrelik bagaj hacmi ise sınıf standartlarının altında.
Yazı: Baturhan Boyacılar
Fotoğraflar: Ersan Sezer