Sürüş İzlenimi: Skoda Superb 2.0 TSI 4x4 DSG
Salzburg dünyaca ünlü bir tuz üretim merkezi ve adı da (Tuz Kalesi) bunu belli ediyor. Avusturya’nın Almanya sınırındaki bu şehri aynı zamanda da önemli bir kış sporları merkezi. Ha bir de unutmadan motosporlarının önemli pistlerinden biri olan Salzburgring de Avusturya’nın bu en büyük dördüncü şehrinde.
Sürüş İzlenimi: Skoda Superb 2.0 TSI 4x4 DSG
Superb, Skoda’nın orta ve orta üst sınıf arasında bağlantı kuran amiral gemisi.
Skoda kışa uygun otomobiller üretme konusunda uzmanlık eğitimini tamamlamak üzere olan bir marka. İlk 4x4 otomobilini 1999’da üreten Çekler, hali hazırda Octavia, Superb ve Yeti’de 4 tekerlekten çekişli versiyonlar sunarken, kısa bir süre sonra 7 kişilik bir yaşam alanı sunacak olan ikinci SUV’unu da yollara çıkaracak. Markanın 4x4 geleceği yeniliklere açık olsa da, biz şimdiye odaklanalım ve Salzburg’daki Skoda 4x4 sürüş etkinliğine dönelim.
Sürüş İzlenimi: Skoda Superb 2.0 TSI 4x4 DSG
Yeti’nin karoserindeki düz yüzeyler sayesinde otomobil boyutlarını en verimli biçimde kullanıyor.
Skoda 4x4 sisteminde basit ancak bir o kadar da etkili bir çözümü tercih ediyor: Haldex kavrama. İki tekerlekten çekiş sistemine eklenen arka aksa sabitlenmiş diferansiyel, önden çekiş sistemi gibi mafsallı akslar ile gücü arka tekerleklere iletiyor. Hidromekanik donanım, şanzımandan gelen ve devamlı dönen şaft ı, mahrutiye hidrolik basınç ile birleştirerek çevirmesi ile hareketleri tekerleklere iletiyor. Bu düzenek ön ve arka tekerleklerdeki ABS sensörleri ile devir sayılarını sayarak çalıştırıyor. Ön tekerlekler ile arka tekerleklerin devir sayılarının kayma ve patinajlar ile farklı sayılara ulaşmaları ile sistem milisaniyeler içinde arka tekerleklere de güç aktarmaya başlıyor. Haldex sistemi, ön ve arka tekerleklere gerekli oranlarda tork dağılımı yaparak, kilitleyerek, 4x4 özelliklerini sağlarken, diferansiyelde var olan sensörün de dişliden devir sayması ile de sağlama yaparak harmoniyi kusursuzlaştırıyor.
Sürüş İzlenimi: Skoda Superb 2.0 TSI 4x4 DSG
Haldex kavrama sayesinde gerekli hallerde ön ve arka akslar çoh hızlı biçimde bağlanıyor.
Skoda 4x4 sisteminde basit ancak bir o kadar da etkili bir çözümü tercih ediyor: Haldex kavrama. İki tekerlekten çekiş sistemine eklenen arka aksa sabitlenmiş diferansiyel, önden çekiş sistemi gibi mafsallı akslar ile gücü arka tekerleklere iletiyor. Hidromekanik donanım, şanzımandan gelen ve devamlı dönen şaft ı, mahrutiye hidrolik basınç ile birleştirerek çevirmesi ile hareketleri tekerleklere iletiyor. Bu düzenek ön ve arka tekerleklerdeki ABS sensörleri ile devir sayılarını sayarak çalıştırıyor. Ön tekerlekler ile arka tekerleklerin devir sayılarının kayma ve patinajlar ile farklı sayılara ulaşmaları ile sistem milisaniyeler içinde arka tekerleklere de güç aktarmaya başlıyor. Haldex sistemi, ön ve arka tekerleklere gerekli oranlarda tork dağılımı yaparak, kilitleyerek, 4x4 özelliklerini sağlarken, diferansiyelde var olan sensörün de dişliden devir sayması ile de sağlama yaparak harmoniyi kusursuzlaştırıyor.
Sürüş İzlenimi: Skoda Superb 2.0 TSI 4x4 DSG
Octavia’da 4x4 aktarma artık sportif RS versiyonunda da sunulmaya başladı.
Özel olarak hazırlanmış buz pistte kullanma fırsatı bulduğum Skoda Octavia ve Superb, sınıfl arının en büyük otomobilleri arasında olmalarına rağmen, başarılı yürüyen aksamları ve 4x4 sistemleriyle, çevik sürüş sunan keyifl i otomobiller olarak dikkat çekti. Boyutların verimli kullanımı sayesinde ayrıca her iki otomobil de hem kabinde hem de bagaj bölümünde sınıfl arının en cömert genişliğini sunanlar arasında yer alıyor. Pist dışında virajlı dağ yollarında direksiyonuna geçme imkanı bulduğum Yeti ise uzun zamandır piyasada yer alan bir otomobil olmasına karşın pek çok modern rakibinden daha dinamik ve keyifl i sürüş özellikleriyle ön çıkarken, boyutların verimli kullanımı gibi bir Skoda geleneğini de kübik karoserinin her noktasında taşıyor.
Yazı: Onno Usta-Salzburg,Avusturya
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.