Kompakt sınıfın en iri üyelerinden biri olan, iç mekan genişliği ve bagaj hacmiyle bir üst sınıfa nazire yapan Skoda Octavia makyajlanmış haliyle yollara çıkmaya hazırlanıyor. Satışlar açısından Skoda'nın amiral gemisi olan Octavia, Skoda'dan BMW'ye transfer olan baştasarımcı Josef Kaban'ın Kodiaq'ta ilk kez karşımıza çıkan yeni marka yüzünün uygulandığı ikinci araç. Bu arada test sürüşü sırasında görüştüğüm Skoda yetkilileri Kaban'ın Skoda'dan ayrılmasından dolayı üzgün olduklarını gizlemiyordu. Çek kristal sanatını tasarımlarında vurgulamayı seven Kaban, önde çift far uygulamasında da köşeli hatları tercih etti. Octavia çift farlarıyla ilk anda eski nesil Mercedes E Serisi'ne benziyor eleştirileri alsa da genişleyen ızgara ve kaput üzerindeki belirgin çizgileriyle yeni far grubu bir bütünlük sergiliyor. Yeni tasarlanan ön tampon da daha geniş petekli bir hava girişine ev sahipliği yapıyor. Çoğu makyaj operasyonunda olduğu gibi profilde ve arka tasarımda çok önemli değişiklik yok. Stop lambaları modernize edilirken arka tampon da elden geçirilmiş. Yeni tamponlar Octavia'nın boyunun 11 mm uzamasını sağlamış. 590 litrelik devasa bagajda ya da arka koltuklardaki 73 mm'lik diz mesafesinde bir değişiklik yok.
İç mekandaki değişiklikler burun yapısı gibi yepyeni hissettirmese de fonksiyonellik açısından çok önemli. Gösterge tablosu daha kolay okunur hale getirilmiş. Daha da önemlisi multimedya sistemlerinin modernizasyonu. Porto'da test sürüşlerinde Octavia'da kullanılan en gelişmiş sistem olan Columbus'u deneyimledik. 9,2 inçlik kapasitif ekrana sahip sistem en gelişmiş multimedya olanaklarını sunuyor. Ekranın çözünürlüğü ve hassasiyeti çok iyi.
Akıllı telefonlarla bağlanabilen (SmartLink+), wifi hotspot özelliği sunabilen, online bağlantıyla trafik raporlarına, hava durumuna, park yerlerine kadar birçok bilgiye ulaşmanızı sağlıyor. Ne yazık ki bu ekranın Türkiye'de sunulması beklenmiyor. Zaten Türkiye'de bu sistemin kullandığı aplikasyonların bir kısmı henüz çalıştırılamıyor. Aldığımız bilgiye göre bu sistemin bir alt versiyonu Türkiye'de sunulacak. İç mekanda plastik kalitesi artırılırken Skoda'nın ünlü akıllı çözümlerine yenileri eklenmiş. Arka koltuk yolcuları için 2 USB girişi ve 230V priz, bence çağımız ihtiyaçlarına çok uygun bir çözüm. Octavia'nın elini güçlendirecek bir diğer önemli gelişmeyse elektronik yardımcı sistemlerin eklenmesi. Yaya tanıma özellikle şehir içi fren sistemi, kör nokta uyarıcısı, adaptif hız sabitleme sistemi, arka görüş kamerası gibi gelişmiş elektronik yardımcılarla Octavia, rakipleriyle arayı kapatmış.
Octavia'da 4 TSI benzinli ve 4 TDI dizel motor kullanılıyor. Türkiye'ye 1.0 TSI (110 HP), 1.2 TSI (86 HP), 1.4 TSI (150 HP) ve 1.6 TDI (115 HP) motorlu versiyonların getirilmesi planlanıyor. 1.6 TDI motorun DSG versiyonu büyük olasılıkla Türkiye'de en çok tercih edilecek versiyon olacaktır. Son derece aşina olduğumuz bu motor/şanzıman ikilisi, Octavia'nın makul bir performans ve düşük tüketim sunmasını sağlıyor. Motor sesi iç mekana sızsa da sabit hızlarda önemli bir gürültü düzeyine ulaşılmıyor.
Konfor ağırlıklı bir sürüş deneyimiyle öne çıkan Octavia'nın arka iz mesafesi 150 HP'ye kadarki versiyonlarda 20 mm, daha güçlülerde 30 mm artırılmış. Bu küçük değişiklik daha önceki versiyondaki arkadan kayma eğilimini azaltmış. Yani artık viraj içindeyken gaz pedalındaki baskıyı azalttığınızda aracın arka kısmı viraj dışına doğru daha erken meylederken şimdi bu limit daha yukarı taşınmış. Elektronik diferansiyel kilidi XDS+ de standart donanıma eklenerek yol tutuş konusunda Octavia hissedilir şekilde çevikleşmiş. Yenilenen Octavia, Mart ayı sonundan itibaren 1.0 TSI 115 HP, 1.4 TSI 150 HP ve 1.6 TDI 115 HP versiyonlarıyla Türkiye'de de satışa sunulacak.