Fransız markanın Türkiye pazarındaki yükselişinde önemli bir payı olan 301, ömrünün ikinci baharına hazırlandığı makyajlı nesliyle satışa sunuldu. Tasarım anlamında Peugeot'nun yeni dönem modellerinin çizgisine çekilen 301'de özellikle farlar ve ön ızgara otomobilin makyaj öncesine göre daha prestijli ve değerli bir yüz ifadesi kazanmasını sağlamış. Aynı şekilde aslan pençesi deseni verilen stop lambaları da modelin marka aidiyetini arttırmış.
4445 mm'lik uzunluğuyla kompakt sedan sınıfının sınırlarına giren Peugeot 301, boyutların verimli kullanımı konusunda başarılı bir model. Fiyat seviyesi dikkate alındığında yeterli bir kalitenin sunulduğu iç mekan, genişlik konusunda da geçer not alıyor. Makyajdan önce sadece orta havalandırma ızgaralarının çevresine piyano siyahı kaplamanın kullanıldığı kokpitin artık yolcu tarafında da bu şık kaplamaya yer verilirken, en büyük değişim orta donanım seviyesinde opsiyonel ve en üst donanım seviyesinde standart olarak sunulan 7 inçlik dokunmatik kapasitif ekranlı multimedya sistemi. Bu ekranla birlikte akıllı telefon entegrasyonu standart olarak gelirken, yine 301 için bir ilk olan navigasyon sistemi sadece en üst donanım seviyesinde opsiyonel olarak alınabiliyor.
92 HP gücündeki 1,6 lt'lik dizel motor, makyajdan önce de yeterli çekiş gücü ve düşük yakıt tüketimiyle öne çıkan bir üniteyken bu özelliğini koruyor. Biraz hissiz kalan direksiyon sistemi bu güç ve fiyat klasmanındaki bir otomobil için kabul edilebilir bir özellik. Makyajla birlikte değişen kapı fitilleri otomobilin makyaj öncesine göre daha huzurlu bir kabin atmosferi sunmasına yardımcı oluyor.
Yazı: Halit Bolkan-Yalova