Peugeot, gurur duyduğu ve satış başarısından sıklıkla bahsettiği yeni kompakt SUV'u 3008'i zorlu bir parkura soktu. Fransız üreticinin CEO'su Jean Philippe Imparato ile daha önce yaptığımız röportajda 3008'in dört tekerlekten çekişe ihtiyacı olmadığını sadece hibrit versiyonda dört tekerlekten çekişin olabileceğini belirtmişti. Peugeot'un Fransa'da Circuit Glace'da yaptığı etkinlikte -13 C derecede karla kaplı zeminlerde de 4x4 olmadan da 3008'in nasıl yol alabildiğini gösterildi.
Zeminin karla kaplı olması ve derin karlı yüzeyler 4x4 ihtiyacı doğurabiliyor. Akıllardaki bu soruyu gidermek için 4x4 sistemli Peugeot 4008 getirildi. Doğru lastik seçiminin öneminin de vurgulandığı bu testte 4008'in üstünde yaz lastikleri, önden çekişli 3008'de ise kış lastikleri bulunuyordu. 3008 zorlanmadan yol alırken, 4008'in ilerlemekte zorlandığı gösterildi. Doğru lastikle birlikte 3008'in bu kadar zorlu zeminlerde güven sağlamasında elektronik çekiş kontrol sisteminin de payı büyük.
Advanced Grip Contol paketli 3008'de Grip Control ve eğim asistanı bulunuyor. Sistem ABS ve ESP'yi yönetiyor. Grip Control sisteminin, kar, çamur, kum, normal ve ESP kapalı seçenekleri orta konsoldaki dairesel kumanda ile kontrol ediliyor. Bu sistem içerisine dahil olan eğim iniş destek sistemi de türünün gelişmiş bir örneği. Vites konsolunda, vites kolu önündeki bir düğme ile devreye sokulan eğim iniş kontrolünde şanzıman N veya D konumundayken çalışıyor.
Şanzıman D'de ise iniş hızını sürücü gaz pedalıyla ayarlıyor. Şanzıman N konumundayken ise sabit ve 3 km/s gibi oldukça düşük bir hızla kontrollü ve güvenli şekilde iniş gerçekleşiyor. Peugeot için dönüm noktalarından biri olan yeni 3008'in yeni yetenekleri keşfedildikçe cazibesi daha da ortaya çıkıyor.