Mercedes-Benz C 200 4MATIC All-Terrain
Arazi yeteneklerine ihtiyaç duyup SUV’lardan sıkılanlar için Mercedes-Benz’in farklı bir alternatif var: C 200 4MATIC All-Terrain. Dört tekerlekten çekiş ve zeminden yüksek tasarım SUV’ların kabalığı yerine bir station sportifliğinde sunuluyor. Lüks otomobil sınıfında öncelik prestij olurken Mercedes-Benz bununla birlikte tüketicilerin hedef odaklı taleplerine cevap verebilen ara modeller de sunabiliyor. Bu nesilde ilk kez sunulan C Serisi All-Terrain, sedan/station karoserler ile SUV’lar arasında köprü niteliğinde bir model olarak tanımlanıyor.
Tasarımında farklılaşan otomobilin kendine özgü radyatör ızgarası, özel tamponları, ön ve arkada tampon altı koruma kaplamaları ve yanlarda mat koyu gri çamurluk ağzı kaplamaları ile off-road imajı destekleniyor. Geleneksel station karosere göre zeminden 40 mm daha yüksek olan C 200 4 MATIC All-Terrain, çapı daha büyük olan lastik ölçüleriyle de arazi koşullarında daha kolay ilerleme imkanı sunuyor. 4755 mm uzunluğundaki C Serisi All-Terrain, klasik station versiyona göre 4 milimetre daha uzun, çamurluk kaplamaları sayesinde genişliği 21 milimetre daha fazla.
Tasarımını elbette beğendiği için de tercih edenler olacaktır ama C Serisi All-Terrain becerileri sebebiyle tercih edilecek otomobillerden biri: Dört tekerlekten çekişin sağladığı güven haricinde farklı zeminlerde de akıcı şekilde ilerleyebilen bir otomobil ihtiyacına cevap veriliyor. İlk kalkış anından itibaren canlı yapısı hızlanma performansına odaklı tüketicileri de memnun edecek türden.
Mercedes-Benz C 200 4MATIC All-Terrain Motor
Bu konuda daha önce test sayfalarımızda yer bulan C 200 4MATIC Sedan ile benzer bir tecrübe sunduğunu söyleyebiliriz. Hızlanma tüketim konusunda oldukça dengeli bir motora sahip olan All-Terrain, 4 silindirli 1,5 litre turbo benzinli motor, hafif hibrit teknolojisine sahip, 204 HP güç ve 300 Nm maksimum tork sunuyor. İçten yanmalı motor ile şanzıman arasına konumlandırılan 48V EQ Boost marş jeneratörü ile 20 HP güç ve 200 Nm torka kadar destek sağlanarak da pürüzsüz ve akıcı bir hızlanma tecrübesi yaşatıyor. Motorun, 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş ile uyumu da performans kadar sürüş güvenliği ve yakıt ekonomileri konularında da başarılı bir tecrübe yaşatmasını sağlıyor.
Özel taleplere cevap verme konusunda önemli bir diğer donanım da All-Terrain’de bulunan römork manevra asistanı. Bu sayede sürücüye sadece multimedya üstünden MBUX sisteminde manevrayı seçip, sistemin 90 dereceye kadar dönüş manevralarını yapmasını izlemek kalıyor. Bunun haricinde özel bir arazi aydınlatmasını içeren, opsiyonel Digital Light far sistemi ile hafif arazideki engellerin sürücü tarafından daha rahat algılanabilmesi vaat ediliyor. Donanımlara baktığımızda standart elektronik güvenlik yardımcıları ile yarı otonom sürüşü sağlayacak zenginlikte olduğunu görüyoruz.
Station karoserin bir getirisi olarak da arka koltuklarda C Serisi Sedan’a göre çok daha cömert bir baş mesafesi bizi karşılıyor. Arka koltuklarda geniş ve aydınlık yaşam alanı önde de devam ediyor. Yaşam alanında konfor kadar, malzeme kalitesi ve şık tasarım detayları da de ön planda tutulmuş. Dijital gösterge grubu ve dik konumlandırılan multimedya ekranları çözünürlük ve içerikleriyle çok başarılı.
Yaşam alanı kadar Estate (station) karoserle ortak formdaki geniş ve kullanışlı yükleme alanı da C 200 4MATIC All-Terrain’in ergonomik yönlerinden bir diğeri. 490 litrelik hacmi 1510 litreye genişletilebilirken arka koltuk sırtlığının 40:20:40 oranında üç parça halinde katlanabilmesi kullanım konusunda esneklik sunuyor. Özetle C 200 4MATIC All-Terrain direksiyonu başında güven ve keyif verirken karoserinin de fonksiyonel yapısının avantajlarını sunan bir otomobil.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer