Katlanabilir sert tavan Mazda MX-5 için bir yenilik değil. Zira kült roadster bundan önceki neslinde böyle bir çözüm sunabiliyordu. Yeni neslin katlanır metal tavan konusundaki yeniliğiyse bu özelliğin artık eğimli bir C sütununa sahip bir fastback karoserle sunulması. Modelin adına aldığı RF de zaten Retractable Fastback-Katlanabilir Fastback'in kısaltması. Ve bu kısaltma sadece bir pazarlama taktiği değil. Bir önceki nesilde katlanır metal tavan neredeyse sonradan monte edilmiş bir baret gibi görünürken, Mazda bu kez işi ciddiye alıp Porsche 911 Targa'nın tavan mekanizmasını hatırlatan bir mekanizma tercih etmiş. 13 saniyede açılıp kapanabilen tavan, bu işlemi hareket halindeyken 10 km/s hıza kadar gerçekleştirebiliyor. MX-5 RF'nin tasarımı kendine has detaylarla süslü ancak arka sütunların eğimi insanın aklına birinci nesil BMW Z4'te sunulan coupe versiyonu da getirmiyor değil.
1,5 ve 2,0 lt'lik atmosferik motorlarla üretilen Mazda MX-5'te, katlanır metal tavanlı versiyon 160 HP gücündeki 2,0 lt'lik üniteyle donatılmış. Sadece otomatik şanzımanla birlikte sunulan motor 8,5 saniyelik 0-100 km/s hızlanmasına olanak tanıyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzıman kararlı ve olgun çalışma karakteriyle konforu arttırırken performansta önemli bir kayıp yaşatmıyor. Yumuşak tavanlı versiyondan 45 kg daha ağır olan MX-5 RF'de bu fazlalığı sürüş sırasında hissetmek mümkün değil. Bilindik MX-5 çıtırlığında olan sürüş özellikleri insanın yüzünde kocaman bir gülümseme oluşturuyor. Asfalt kuru ve lastikler de ideal sıcaklığına ulaştığında MX-5'in keyif şovu başlıyor. Artan gürültü yalıtımı ve süspansiyon ayarlarının biraz daha fazla konfor odaklı seçilmiş olması MX-5'e daha olgun bir karakter kazandırmış. Bunda otomobilin sadece en yüksek donanım seviyesiyle satılmasının da önemli bir payı var. Deri döşeme, otomatik klima, çevrimiçi navigasyon sistemi, LED farlar ve Bose müzik sistemi otomobilin standart donanım kalemleri arasında yer alıyor.
Yazı: Jürgen Voigt-Eray Özgür