SÜRÜŞ İZLENİMİ · Mazda MX-5
Mazda’nın marka imajını taşıyan model rolünü üstlenen MX-5, bunu hak ettiğini yeni karoseriyle göstermeye devam ediyor.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Mazda MX-5
Daha önce Fransa yollarında direksiyonuna geçtiğimiz MX-5’i bu sefer Fethiye yollarında kullandık. Pürüzsüz asfalttan, mıcırlı ve toprak kaplı yollara kadar farklı koşullarda kullanma fırsatı bulduğumuz MX-5 ile kısa bir süre birlikte yaşadığımız söylenebilir.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Mazda MX-5
Tasarımının hem kabin içerisindekiler için hem de dışarıdan izleyenler için heyecan uyandırdığını bir kez daha gördük. Dışarıdaki akıcı çizgiler kadar, kapı içlerine taşan gövde rengi taşıyan paneller de MX-5’te heyecan uyandırıyor.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Mazda MX-5
Otomobilin iki kişilik yaşam alanı uzun boyluların bile içerisine sığmasını sağlayacak şekilde tasarlanmış.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Mazda MX-5
Ancak, direksiyonun sadece derinlik ayarı olması herkesin ideal sürüş pozisyonuna ulaşmasını engelliyor. Sürüş organizasyonunda Recaro koltuklarla donatılan araçlar, zayıf vücutlular için çok iyi destek sağladı.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Mazda MX-5
Ancak geniş bel ve basenliler için bu destekler rahatsız edici olabiliyor. Bu sebeple standart olmayan Recaro koltuklar sadece en üst donanım olan Power Sense’de sunulması kimileri için iyi haber.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Mazda MX-5
Mazda’nın modern kokpit tasarımlarının bir örneği de MX-5’de kullanılıyor. Deri kaplı direksiyon, el freni ve vites topuzu üstündeki kırmızı dikişler, ön konsoldaki kaplamayla da uyumlu. Manuel klimanın dairesel kontrollerinde ve diğer düğme gruplarında ergonomi gözetilmiş. Düğmeler iri ve göz önünde. Kullanılan malzemeler kaliteli.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Mazda MX-5
Koltuklardan uzanarak el ile açılıp-kapatılabilen kumaş tente, manuel olarak kilitlenerek yerine oturuyor. Yani tentenin açılıp kapanma hızı sizin kolunuzun kuvveti ve becerinizle doğru orantılı.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Mazda MX-5
Selefinden 100 kg hafif olan MX-5, 1,5 litrelik benzinli motorla çok keyifli bir sürüş karakteri sunuyor. 131 HP’lik benzinli motor, kısa vites yollu 6 ileri vitesli manuel şanzıman ile çok uyumlu. Hızlanma isteği kadar otomobilin sesi de sportif hisleri doğuruyor. Her ne kadar 150 Nm’lik maksimum tork, turbo beslemeli motorların yanında düşük bir değer olsa da otomobilin 1050 kg’lik boş ağırlığıyla başetmekte zorlanmıyor. 7800 d/d’e kadar derin bir nefes ile tırmanan motor, otomobile canlı bir karakter kazandırıyor.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Mazda MX-5
Direksiyon hassasiyeti ve geri bildirimleri oldukça iyi. Elektrik destekli direksiyon dengeli ve konforlu bir sürüş tecrübesi yaşatıyor. Arkadan itişli otomobilin arkası, hızlı dönüşlerde de kolay kontrol edilebiliyor. Süspansiyon sisteminin de darbe emişi oldukça iyi. Şimdilik otomatik şanzımanın seçeneğinin olmaması müşteri kitlesinin sınırlayacak olsa da sürüş keyfi isteyenler buna aldırmayacaklardır. Yazı: Koray Kodal/ Fethiye
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.