Aracın malzeme kalitesi selefine göre artarken iç mekandaki multimedya ekranı ilk göze çarpan ekipmanlar arasında bulunuyor. CX-5'ın yeni dokunmatik 7 inçlik multimedya ekranı oldukça kullanışlı. Yeni tasarıma sahip vites kolu elle daha iyi kavrama şansı verirken klasik el freni de yerini elektrikli park frenine bırakmış. İlk nesil CX-5'in koltukları oldukça konforluydu ama yenisi daha da konforlu ve CX-5 yolculuk sırasında sürücüsünü ve yolcusunu yormayan bir otomobil. CX-5'in ilkleri arasında yer alan headup display özelliğinde hız göstergesi, tabela okuma ve şerit takip sistemi var. Şerit takip özelliği oldukça hassas çalışıyor. Sürücü, şeritten çıkmaya başladığı an, direksiyonu titreterek onu uyarıyor. Ancak head up display'in bilgileri yansıtma bölgesi biraz daha geride olsa daha iyi olurdu. Aslında bu durum daha çok uzun boylular için bir eleştiri konusu. Aracın iç mekanında hacim olarak çok fazla bir büyüme olmadı ama sunulan yaşam alanı zaten sınıfının başarılı örnekleri arasında.
İkinci nesil CX-5, önceki neslinin platformu üzerinden geliştirilmiş ama direksiyon, süspansiyon ve fren sistemi yeni. Yeni bir direksiyona sahip CX-5'in karoserinde öncesine göre yüzde 3 daha fazla yüksek dayanımlı çelik var. Bu sayede daha da güvenli olan CX- 5'in burulma direnci de yüzde 15 oranında arttı. Bu sayede, virajlarda direksiyon tepki süresi azalan CX-5'in en iddialı özelliklerinden biri olan NVH (Noise, Vibration, Harshness) yani gürültü, titreşim ve sertlik seviyesi azalmış. CX-5, Türkiye'de 2,0 lt'lik benzinli motor, 6 ileri vitesli otomatik şanzıman ve 4x4 (AWD) aktarmalı olarak satışa sunuluyor. CX-5'in 2,0 lt'lik benzinli motorunda önemli bir değişiklik yok. 160 HP'lik atmosferik motor, 14:1'lik yüksek sıkıştırma oranıyla da hem yeterince performanslı hem de ekonomik yani verimli bir motor. Tork konvertörlü, 6 ileri vitesli Skyactiv- Drive otomatik şanzıman ile motorun uyumu oldukça başarılı. Bu aracın i-Activ adı verilen 4 tekerlekten çekiş siteminin parçalarında yapılan iyileştirmeler sayesinde yakıt tüketiminde de yüzde 2 oranında azalma sağlanmış.
Sürüş sırasında da i-Activ, ön tekerlekler patinaja başlamadan önce torku yüzde 1'den yüzde 50'ye kadar değişen oranda aracın ihtiyacı kadarını arka aksa yollayabiliyor. Sistem bu oranı ayarlarken 27 farklı sensörden gelen bilgileri değerlendiriyor. Sürüş sırasında aracın sessizliği ilk öne çıkan özelliklerinden biri olurken daha hisli bir direksiyona sahip bu modelin süspansiyon sistemi son derece sessiz ve konforlu. Süspansiyon sistemi, Sakız Adası'nın bol virajlı, bozuk ya da parke taşlı köy yollarında oluşan titreşimleri başarılı bir şekilde sönümlüyor.