otohaber_logo
Test Merkezi
Sürüş izlenimi · Hyundai i30
Hyundai'nin kompakt hatchback temsilcisi i30, üçüncü nesliyle Avrupalı rakiplerinin karşısına çıkıyor. Eskisinden daha konforlu, daha güçlü ve daha iddialı.
Sürüş izlenimi · Hyundai i30

Kompakt sınıf hatchback pazarı heyecanından hiçbir şey kaybetmiyor. Hemen her yıl yeni ya da yenilenen bir model, zirveyi sarsmaya ya da yükseklerdeki yerini korumaya çalışıyor. Bu pazarın hakimi Avrupalı üreticiler olunca, doğal olarak Uzak Doğulu markalar da otomobillerini geliştirirken, bu modelleri referans alıp çalışıyor. Hyundai de bu markalardan biri. Almanya'da Rüsselsheim'daki Ar-Ge tesisinde Avrupalı tüketicilerin beklentilerine uygun otomobilleri için çalışan mühendisler, yeni i30'un birçok testini de ünlü Nürburgring Pisti'nde gerçekleştirmiş. Tasarımdan başlayarak i30'u inceliyoruz.

Burun yapısında iyice aşağı çekilen büyük Hyundai ızgarası, öne doğru uzayan ve eğim kazanan motor kaputuna gözlerimizin alışması gerekiyor. Tasarımcılar yaya güvenlik kurallarına uyma derdine düştükleri için, artık çoğu otomobilde benzer şekilde düz burunlarla karşılaşıyoruz. Izgara biraz daha yukarıda konumlansa daha iyi olacakmış gibi görünüyor. Profil ve arka görünüşü daha kolay sindiriyoruz. Profilde, kapı kollarının üst kısmından geçen belirgin omuz çizgisi ve arkadaki stop lambaları VW'e gönderme gibi hissettiriyor. Bagaj kapağının girintili çıkıntılı yapısı ışık oyunlarına sebep oluyor.

Yerini aldığı ikinci nesle göre boyu 40 mm (4340 mm) ve genişliği 15 mm (1795 mm) artan yeni i30'un yüksekliği 15 mm (1455 mm) azaltılmış. 2650 mm'lik aks mesafesi sınıf standartları içinde ancak artık bazı modeller 2700 mm sınırına geldi. Bagaj hacmiyse 17 litrelik artışla 395 litreye ulaşmış.

Yeni i30'da yüksek dayanımlı çelik kullanımı arttığı için gövde ağırlığında 28 kg'lık hafifleme sağlanabilmiş. Ayrıca gövdenin burulma direnci de yüzde 20 oranında iyileştirilmiş. Bunun avantajı virajlarda anlaşılabiliyor.

İç mekan tasarımı bence dış tasarımdan daha etkileyici. Eski alışkanlığını bir kenara bırakan Hyundai, yatay tasarımlı bir kokpit anlayışını tercih etmiş. Bu sayede iç mekan daha geniş hissettiriyor. Ayrıca malzeme kalitesi de oldukça iyi görünüyor. Orta konsolun üst kısmında havada asılı gibi duran multimedya ekranı günümüzün olmazsa olmazları arasında. Klima kumandası ile arasında havalandırmaları ızgaraları bulunan ekranın dış çerçevesinin formu ön ızgaraya atıfta bulunuyor. Yeni direksiyon simidinin üzerinde yine birçok kumanda düğmesi var ama eskisine göre çok daha ergonomik yerleştirilmiş. İç mekan genişliği de şaşırtmıyor, yetirince ferah ve aydınlık.

Arkada çok kollu süspansiyona sahip i30'da mühendisler sıkı çalışmış. Kullandığım araçta 17 inç jantlara sarılı 45 yanaklı lastikler olmasına rağmen darbe emişi konusunda sorun hissettirmedi. Yol yüzeyindeki uzun çöküntü ya da alçak tümseklerden geçerken arka taraf hafif salınıma girse de bu durum uzun sürmüyor ve tedirgin etmiyor. Eskisine göre 15 ms daha hızlı tepki verdiği söylenen yeni nesil elektrikli direksiyon emirleri yeterince hızlı bir şekilde harekete çevirebiliyor. Üstelik sertliği de iyi ayarlanmış. Konfor odaklı gibi hissettiren süspansiyonun virajlardaki performansı da gayet iyi. Belki sınıf lideri değil ama keyifli ve güvenlik rezervi yüksek.

Gelelim motor seçeneklerine; 1,4 litre 100 HP ve 1,4 litre 140 HP benzinli, 1,6 litre 136 HP dizel motorlar sunuluyor. 1.4 T-GDI benzinli motor yeni nesil. 1500 d/d'den itibaren 242 Nm tork üreten motor, egzoz manifolduna entegre turbo sayesinde gaz pedalı emirlerine hızla tepki veriyor. Rölantide çalıştığını duymanın çok zor olduğu motor iştahla devirleniyor ama güç patlaması yaşatmıyor. Böylece rahatsız etmeyen bir performans sunuyor. 7 ileri vitesli çift kavramalı DCT otomatik şanzıman, 1.4 T-GDI'a ayak uyduruyor ve vites geçişlerini hızlı ve sarsıntısız gerçekleştiriyor. Tek seferde 4 vites birden düşürebilen şanzımanda bence tek eksik, direksiyon simidi arkasında vites değiştirme kulakçıklarının bulunmaması.

Yeni i30, İstanbul Autoshow Fuarı'yla birlikte satışa sunulacak. Sürüş organizasyonu sırasında henüz fiyatı belli olmayan yeni i30'da 5 yıl/100 bin km ya da 7 yıl/80 bin km garanti seçenekleri ücretsiz olarak sunulacak. Yani i30 sahipleri bu iki garanti kapsamından birini seçebilecek.

Yazı: Halit Bolkan/İzmir

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.