
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Dacia Sandero Stepway 0.9 T Easy-R

Otomatik şanzıman sunmaması Dacia’nın en önemli eksikliklerindendi. Dacia, Easy-R ile bu eksiği giderdi. Otomatik şanzımanlı Dacia modelleri yollara çıktı.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Dacia Sandero Stepway 0.9 T Easy-R

Son yılların en hızlı büyüyen markalardan biri olan Dacia’nın model yelpazesinin en büyük eksiklikliklerinden biri otomatik şanzımandı. Dacia modellerinde görev yapacak olan Easy-R isimli otomatikleştirilmiş manuel şanzıman, başlangıçta Sandero Stepway ile Türkiye’de satışa sunuluyor. Sandero Stepway aslında 2012’de yenilenerek yollara çıkan bir model olduğu için donanım özellikleri, bagaj hacmi veya güvenlik sistemleri zaten biliniyor. Bu sürüş izleniminin odağında şanzımanın özellikleri ve motor ile olan uyumu öne çıkıyor.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Dacia Sandero Stepway 0.9 T Easy-R

Dacia Sandero Stepway’in tek ama en büyük yeniliği debriyaj pedalının olmaması. Ayrıca araçta start stop da var.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Dacia Sandero Stepway 0.9 T Easy-R

Easy-R şanzımanda elektronik kontrol ünitesi, aracın yük, hız ve motor devrini denetliyor. Kavramayı kontrol eden ve vites geçişini sağlayan iki elektrohidrolik motor kullanılıyor.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Dacia Sandero Stepway 0.9 T Easy-R

Easy-R şanzıman, Sandero Stepway’de stop start sistemine sahip 90 HP gücündeki 0.9 turbo benzinli ve 90 HP’lik 1.5 dCi dizel motorlarla birlikte sunuluyor. Easy-R şanzımanda manuel ve otomatik konumu var.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Dacia Sandero Stepway 0.9 T Easy-R

Otomatik yani Drive modunda Easy-R şanzıman, otomatik şanzıman gibi çalıştığı için sistem vitesleri kendi büyültüp küçültüyor. Sürücü, vites kolunu M yani manuel konumuna getirdiğinde vitesleri kendi büyütüyor ya da küçültüyor.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Dacia Sandero Stepway 0.9 T Easy-R

Hem manuel hem otomatik olarak kullanabileceğiniz Easy-R, manuel şanzımanın performans ve ekonomi avantajlarını, otomatiğin konfor özelliğini birleştiriyor.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Dacia Sandero Stepway 0.9 T Easy-R

Direksiyonuna geçip vitesi D yani Drive konumuna alıp hızlandıkça şanzımanın hangi vitesi seçtiğini gösterge panelinde görebiliyoruz.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Dacia Sandero Stepway 0.9 T Easy-R

Araçta vites geçişleri sessiz ve titreşimsiz gerçekleşiyor. Ancak bu tarz şanzımanlarda zaman zaman titremeler olabiliyor. Sürüş sırasında yavaşladığımızda ise bir alt vitese geçişler de makul hızla gerçekleşiyordu.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Dacia Sandero Stepway 0.9 T Easy-R

Ani gaz tepkilerinde ise şanzıman kısa bir süre kararsız gibi kalarak motoru kompresöre bindirir gibi oluyor ama benzerleri gibi tekrar toparlanıp aracın hızlanmasını sağlıyor.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Dacia Sandero Stepway 0.9 T Easy-R

Otomatik şanzıman konforu sunan Easy-R, vites değişimlerini uygun motor devirlerinde yaptığı için yakıtı daha verimli kullanıyor.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Dacia Sandero Stepway 0.9 T Easy-R

Sandero Stepway Turbo Easy-R, fabrika verilerine göre manuel şanzımanlısına kıyasla şehir içinde 0.1 lt/100 km daha az yakıt tüketerek 5.7 lt/100 km’lik değer sunuyor.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Dacia Sandero Stepway 0.9 T Easy-R

Bu aracın ortalama yakıt tüketimi ise 5.1 lt/100 km.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Dacia Sandero Stepway 0.9 T Easy-R

Sonuç olarak Easy-R’ı geliştiren Renault, 1994’te Twingo modelinde uyguladığı Easy isimli otomatikleştirilmiş.
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Dacia Sandero Stepway 0.9 T Easy-R

Manuel şanzımanla o dönemde adeta devrim yapmıştı ve şimdi bu deneyimini Easy-R ile Dacia modellerinde sergiliyor.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.