otohaber_logo
MULTIMEDYA
SÜRÜŞ İZLENİMİ · BMW M4 GTS
SÜRÜŞ İZLENİMİ · BMW M4 GTS
1 / 5

SÜRÜŞ İZLENİMİ · BMW M4 GTS

SÜRÜŞ İZLENİMİ · BMW M4 GTS

İster 1988 yılından bir M3 Evolution, 1990 yılından bir M3 Sport Evolution, 1995 yılından bir M3 GT, 2003 yılından bir M3 CSL ya da 2011 yılından bir M3 GTS olsun, kısa bir süre önce yollara çıkan M4 GTS’te de olduğu gibi M GmbH’nın özel versiyonlarının ortak noktası aynı: Hepsi de üst limitlerde gezinmek için üretilmiş saf performans makineleri.

2 / 5

SÜRÜŞ İZLENİMİ · BMW M4 GTS

SÜRÜŞ İZLENİMİ · BMW M4 GTS

Yeni M4 GTS’in Katalonya Pisti’nin pit alanında durmasının nedeni de bu: Çok uzun ve hızlı virajlar, sert fren noktaları ve dar dönüşler burayı en saf sürüş makineleri için bile en zorlu pistlerden biri haline getiriyor. Bırakalım da pisti M4 GTS tanıtsın.

3 / 5

SÜRÜŞ İZLENİMİ · BMW M4 GTS

SÜRÜŞ İZLENİMİ · BMW M4 GTS

Bantlardan sadece 700 adet inmesi planlanan otomobil, yarış pistleri için üretilmiş ve BMW’nin performans kolu M GmbH, GTS’te her şeyi sürüş dinamizmi üzerine kurgulamış. Otomobilin temeli doğal olarak standart bir M4’e dayanıyor. Ancak ön akstaki yeni taşıyıcı kollar, yükseklik, sertlik ve kamber açılarının manuel olarak ayarlanabildiği amortisör seti, modifiye edilmiş viraj denge çubukları ve kulelerle birlikte Michelin Pilot Sport Cup 2 (önde: 265/35 R19, arkada: 285/30 R20) lastiklerle yolla daha tutkulu bir temas oluşmasını sağlıyor.

4 / 5

SÜRÜŞ İZLENİMİ · BMW M4 GTS

SÜRÜŞ İZLENİMİ · BMW M4 GTS

Hepsi karbonfiberden üretilmiş olan, hava çıkışlı motor kaputu, çıkartılabilir ön tampon altı spoyleri ve ayarlanabilir arka kanat, otomobilin sadece havalı ve agresif görünmesini sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda çok ciddi bir bastırma kuvveti de oluşturuyor. Yeşil ışık yandı. Tam gazla pistteyiz. GTS, ilk hızlı sağ-sol kombinasyonunu kıvrak bir dans figürüyle ardında bırakırken, bir sonraki çok uzun sağ yayda tüm potansiyelini göstermeye hazırlanıyor.

5 / 5

SÜRÜŞ İZLENİMİ · BMW M4 GTS

SÜRÜŞ İZLENİMİ · BMW M4 GTS

M4’lerin kralı, benzer güç kategorisinde yer alan bazı spor otomobiller gibi limitlerinde ağırlık transferlerine hareketli tepkiler vermiyor. Aksine safkan bir süperspor otomobil gibi sürücüsüne limitlerindeyken maksimum stabilite sunuyor. İnsan ve makine arasındaki diyalog çok etkileyici. Direksiyon ve süspansiyon sistemi otomobilin sürücüye sürekli doğru ve gerçek bilgileri aktarmasını sağlıyor. Sürücü bu otomobilde istemediği müddetçe bir sürprizle karşılaşmıyor. M4 GTS, kilitli arka diferansiyelin oluşturduğu mekanik tutunma sayesinde akla zarar hızlarda bile kontrol altında tutulabiliyor. Uzun virajlarda gaz pedalı veya direksiyon hareketleriyle, sürüşe yardımcı, hafif arkadan kaymalar oluşturulabiliyor. Ancak otomobilin arkasının hangi açıyla ve ne kadar kayacağını sadece sürücü belirliyor. Yazı: Michael Godde-Eray Özgür

Diğer Haberler