Haleflerin işi hiç de kolay değil. Hele bir de yerini aldıkları çok sevilen bir modelse. Audi A5 Sportback'te de durum böyle. Birinci nesil A5 ailesinde dünya genelinde satılan tüm versiyonların yüzde 40'ını A5 Sportback oluşturuyordu. Bu başarı neredeyse hiç kimse için sürpriz olmadı. Sonuçta bir "coupe"nin duygularını bir "hatchback"in aklıyla birleştiren bir modelden bahsediyoruz. Yeni A5 Sportback de beklentilerin yüksek olduğu ve bu beklentileri karşılamak adına selefinden izler sunan bir model. A5 Sportback altyapısını Coupe versiyondan alıyor.
Mevzuyu "Yumurta mı tavuktan, tavuk mu yumurtadan çıkar?" karmaşıklığına getirmek istemeyiz ama A5 Coupe de A4'ün teknik ikizi. Hal böyle olunca A5 Sportback de güncel Audi A4 neslinde olduğu gibi iç mekanda genişleme gösteriyor. Artan yaşam alanı özellikle arka koltuklarda kendini gösterirken, eğimli tavan yapısı yüzünden arka koltuklara geçişte kafayı eğmek gerekiyor. Bunun dışında A5 Sportback'in neredeyse herhangi bir orta sınıf sedan/liftback kadar pratik bir otomobil olduğunu söylemeliyiz.
Geniş açılan bagaj kapağının ardındaki 480 litrelik standart hacim orta sınıf standartlarını yakalarken arka koltukların katlanmasıyla hacmi 1300 litreye kadar çıkartmak mümkün. Bagaj kapağının arka camla birlikte açılması büyük eşyaların yüklenmesini kolaylaştırıyor. Yeni Audi A5 Sportback ile olan ilk randevumuz 2.0 TFSI quattro versiyonuyla. Motorun ürettiği 252 HP'lik güç, 7 ileri vitesli çift kavramalı S tronic otomatik şanzımanla dört tekerleğe birden aktarılıyor. Audi'nin sunduğu bu üçleme ortaya sportif ancak olumlu anlamda dikkat çekmeyen bir versiyon çıkartmış. 4 silindirli motor genel anlamda sessiz ve yumuşak çalışma karakterine sahip. Sadece tam yük konumunda sesini yükseltiyor.
Dört tekerlekten çekiş sistemi, motorun 1600- 4500 d/d aralığında ürettiği 370 Nm'lik maksimum torku gecikme ve kayıp olmadan hızlanma için kullanıyor. TFSI motor bu yönüyle güçlü bir turbo dizel gibi de hissettiriyor.
Ancak bu his akaryakıt istasyonunda sona eriyor. Zira 252 HP'nin tamamı kullanıldığında 5,9 lt/100 km olarak açıklanan ortalama yakıt tüketimi hayallerde kalan bir değer olmaktan öteye geçemiyor. Satın alırken ekonomi isteyenlerin 1,4 lt 150 HP'lik TFSI motora, kullanırken ekonomiyi ön planda tutanların ise 190 HP gücündeki 2,0 lt'lik dizele yönelmeleri daha doğru. Audi, sürücüsünden gelen yönlendirme, hızlanma ve fren emirlerine büyük bir itaat gösterirken iki kapılı coupe kardeşi kadar çevik hissettiriyor. Bunda şaşılacak bir durum yok.
Eklenen arka kapılar ve büyük bagaj kapağıyla birlikte toplam ağırlık coupe kardeşe göre sadece 35 kg artmış. Bu sayede Audi'nin iddia ettiği performans değerleri de (0-100 km/s: 6,0 sn, maksimum hız: 250 km/s) fazlasıyla inandırıcı. Sportif sürüş özellikleri sunmasına rağmen süspansiyon konforundan da ödün vermeden dengeli sürüş özellikleri sunuyor.
Yazı: Jürgen Voigt-Eray Özgür